En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

tirsdag 28. april 2009

Swine flu

Da har vi fått en ny runde fugleinfluensa, nesten. Denne gangen er det grisen som får skylda?
Uansett, i Skottland har vi to smittede og i dag hørte jeg på radioen at noen familiemedlemmer av de også mulig var smittet.
Jeg hadde egentlig ikke tenkt så mye over saken. Vi har snakket litt om det, tøyset litt med det og jeg leste en bitteliten artikkel om det i gårsdagens avis. Det har ikke vært noe stort oppstyr om det.
Panikken tok meg mer når jeg snakket med mamma og hun ba meg være forsiktig. Men det fikk meg også til å tenke litt. Hvis vi som er her, ca en halvtime unna to som er smittet, ikke får beskjed om å gå med munnbind, ingen har bedt oss vaske hendene hvert kvarter og ingen har bedt oss alle om å være generelt forsiktige, tror dere ikke da at norske medier har blåst det opp litt vel mye?
Eller har BBC undervurdert det? 
Største overskriftene her er enda om Susan Boyle og tre menn som ble dømt uskyldig for bombingen i London.
Og rik(/egoistisk) som Norge er, som under fugleinfluensaen lagret opp nok medisin til alle i hele Norge pluss masse ekstra mens folk døde rundt oss i andre land, så trenger vel ikke vi å være veldig bekymret.
Jeg skal informere dere når det blir påbudt med munnbind her!

Ellers har jeg det bra da, ingen symptomer på forkjølelse. Masse festligheter som skjer fremover og, så har ikke tid til å bli syk nå.
I morgen og torsdag har jeg '2nd prelim', en tentamen bare viktigere, i matte og neste uke er det det samme i fysikk. Inni mellom der skal vi også ha en del prøve eksamener i engelsk og når det er ferdig starter eksamenene mine.
Men i mai er det mye annet som skjer og, det er 17.mai(en av de største feiringene av dagen utenfor Norge skjer akkuart her i Edinburgh), vi skal ha 'beach party', ei venninne av meg skal ha en stor 18-års dag pluss at det er andre småfester.
Så det er bare å glede seg!

Også håper jeg jo at ingen der hjemmer er syke, og at dere har en flott uke :)

Ingen kommentarer: