En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 26. april 2009

Det er ikke alltid like lett å være utlending i Skottland

Fra starten av her i Skottland har jeg alltid slitt med SMS'er og MSN-samtaler fra skotske venner. Selvfølgelig er det bedre, men jeg strever fortsatt litt.

"Aww cool glad tht you will be there:)!
Erm..last nyt was at a party and im goin 2 liverpool 2day for a competition 2moz:-p!
What about you? xoxo"

"The party was really good thnx:)! I thot tht you would have been there? Wht did you see at the pics:)? Aww thnx very much lol! How did you kno tht haa? xoxo"

"av just been workin full time lol"

"aye a was there, wer wer u likes?"

"Em no iv ben tidyin up 4 my sistrs birthday 2moro an nw im wochin britains got talent wot bout u :)"

"Em ok lol il tel u 2moro coz i shod no then :)"

"wubu2?"

God natt!


Og til dere som trodde jeg kanskje hadde fått superkrefter over natten; selvfølgelig slengte jeg ikke vertsfar over hue og tok prikkedøden på han. Men jeg hadde veldig lyst.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Jeg skjønte faktisk mesteparten - men ikke lol og em. Er ikke skotsk talemål vanskligst?

Tuva S sa...

da skjønte du det alt egentlig.
lol blir brukt hjemme og, og 'em' er det samme som 'ehm' du vet, den lyden?
Jo, det er vanskeligst å få med seg hva folk sier.

Agnes sa...

hah æ e styggflink! æ forsto det! ;D