En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 25. april 2009

Romeo, take me to Balmoral

I dag har vi hatt ganske fint vær igjen, men jeg hørte at dere der hjemme hadde det enda finere!
Trondheim med sol og varme er herlig, så jeg misunner dere.

I dag var dagen jeg skulle sove helt ut, første dagen på flere uker jeg skulle ligge så lenge jeg ville og være helt uthvilt når jeg endelig bestemte meg for å stå opp.
"TUUVAA!"
Jeg skvatt opp, værste måten å våkne på, og fikk ropt et lite "ja" tilbake, men mine ja høres aldri. Så derfor hoppet jeg fort ut av senga, tok på meg en genser og gikk, halvt i søvne, ut døra. 
Der møtte jeg vertsfar som var på vei opp trappa. "oh you are home? I just called to see
 if you were in", "ja", sa jeg, "jeg lå og sov...". Jeg så sikkert ikke helt bra ut, jeg hadde lagt meg med sminken på, var veldig irritert og utrolig trøtt. Så han strakk ut arma for å ta meg på panna og kjenne om jeg hadde feber, men i det han strakk arma fram tok jeg tak i den, jeg slengte han over hodet mitt så han landet med et brak på gulvet bak meg, det kom noen knekk fra ryggen hans. Så satt jeg meg på magen hans og tok 'prikkedøden' på han helt til han skikkelig ba meg om å slutte, jeg skulle få alt jeg ville, frihet, jeg skulle slippe å vaske opp tårnene hans med skitn
e fat, han skulle aldri vekke meg igjen, han skulle aldri si til meg at hunden måtte ut og han sku
lle slutte å snakke høyt og ha på maks volum på tven om morgenene.
Jeg stoppet og gikk tilbake til sengs.


Jeg lovte dere noe mer info om ballet, men jeg har ikke så mye egentlig.
Temaet skal være 'a night at the Oscar's' eller noe i den duren, jeg har ikke kjøpt ny kjole, selv om jeg har litt lyst på det nå, og det skal være på Balmoral(noe som viser seg å være et veldig lukuriøst, dyrt og kjent hotell).


Jeg vet bildene ble veldig store, men jeg får de ikke mindre, så da kan dere jo studere detaljene på bygningen istedet.
Så også at linjedelinga ble rar, men men.

Siden eksamenstid nærmer seg veldig og vi har altfor mye å gjøre på skolen for tiden med prelims og 'øveprøver', skal jeg i kveld, siden ingenting annet skjer, sitte inne å gjøre matte. yeey!
Jeg føler meg heller ikke helt bra etter å ha spist sylteagurk, søt sylteagurk vel og merke, inrullet i noe som lignet på rå sild som tilbehør til chips og pizza til middag, laget av vertsfar. Jeg like det, og spiste det opp, men det må være tanken av det, eller synet, eller følelsene mine knyttet til sylteagurk og rå etellerannet, for jeg føler meg ikke bra, og enda verre når jeg tenker på at jeg har det inni meg..

Håper dere har en flott lørdag!

3 kommentarer:

pappa sa...

Du var nok heldig som fikk servert middag... etter den behandlinga du gav på formiddagen ...

Malin sa...

Herlighet, d hørtes ut som et stort ball da! Skikkelig fint hotell :D Nå anna enn rick kanskje :P

Tuva S sa...

Pappa: Ja, jeg burde nok bare vært takknemlig kanskje.

Malin:
Alle tenke at ballet ska vær kjempe stort, men d kan jo bare vær at d e en liten hall inni der? :P tror vi e ca bare 200 inkludert lærera. Men vet ikke, har ikke vært inni der.
haha blir kanskje litt anna en rick's ja, men må si æ glede mæ t neste byåsen ball og!