En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

fredag 13. mars 2009

Red Nose Day

I dag var det charity day igjen. Det er ganske ofte slike dager her, og det blir en del penger når ca 1300 elever betaler ca 10 kroner hver på en slik dag!
I dag slapp alle å gå i uniform, mens vi i sjette skulle gå i pysjen.
Jeg hørte mange som sa at de gjerne skulle betale £1 hver dag for å få slippe å gå i uniformen, og der er jeg helt enig...
Men slik ble min uniform i dag:

"Do something funny for money"Red Nose Day er startet av Comic Relief og det går ut på at du skal gjøre noe du får penger for. De pengene går da til unge borgere, mental helse, eldre mennesker flyktninger og asylsøkere, dårlige boligområder og voldsmisbruk i Storbritania, og også til arbeid mot HIV, damer & jenter, konfliktberammede mennesker, mennesker som lever i slum og byttehandel i Afrika.
I går så jeg et tv-program om et team med kjendiser, tror jeg det var, som hadde bestemt seg for å gå til toppen av Kilimanjaro(!!) og gi pengene de fikk for det til Comic Relief.
Vi fikk også huspoeng for å ha de røde klovnenesene på nesen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skolen min e sikkert den eneste som ikke gjor nå på red nose day! fordi dæm e katolsk, skjønne IKKE koffer dæm e imot det fordi med det va sykt irriterende! hrmf

søt pysk btw

xx

Tuva S sa...

Kanskje fordi penga går t ting dæm ikke vil støtt?
D e teit ja.. GO LASSWADE (H) not

takk :D
xxx