En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 12. mars 2009

Fysikkens lover

Det meste ordner seg neste dag, jeg trives fortsatt godt.

Som dere kanskje vet har jeg fysikk her, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker faget eller ikke. Jeg klarer heller ikke å bestemme meg for om jeg forstår det, eller bare vet hva jeg skal bruke hvor.
Jeg vet heller ikke om noen av tingene jeg har lært er noe jeg egentlig vil vite.
En periode lærte vi hvordan en heis akselererer med vekt av personen som står inne i heisen, gravitasjon og spenningen i 'tråden' som løfter heisen, tror dere det noen gang vil ble det samme å ta heis igjen, eller?





Nå i det siste har vi holdt på med forskjellige bølger; lydbølger, vannbølger, lysbølger også videre.
Og vi har fått streng beskjed om at vi ikke skal kalle regnbue for 'regnbue' mer, fra nå av heter det 'spectrum'! Det blir kanskje 'spekter' på norsk? Jeg er litt dårlig på norske fysikkutrykk.
Poenget mitt er at verden blir jo ikke det samme lengre nå når jeg har fysikk..

I dag var jeg i byen med Agnes, og det var koselig og godt!! Tror for det meste at vi spiste mat mens vi var der.

I morgen er det Red Nose day, enda en charity day. Det er skoleuniformfri dag, men vi i sjette klassen skal gå i pysjamasen! Skal prøve å få tatt noen bilder. Jeg gleder meg skikkelig til å stå opp i morgen, sminke meg, spise frokost også gå rundt hele dagen i pysjen! Blir litt flaut i matten når jeg er enste sjette klassingen da..

Ha en flott dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg synes fortsatt at du skriver morsomt. Adressa neste??