En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 11. mars 2009

Another not so sunny day

Ikke mye har skjedd siden den spennende vær-dagen på søndag.
Uka her har føltes litt som januar, jeg vet den har vært der, men plutselig er den borte, som om jeg bare rakk å ta et innpust før den forsvant!
Men vi er jo bare kommet til onsdag. Vet jeg klager(jeg pleier å si til Agnes at vi har ekstra rett til å klage!) litt mye over trege uker her, men det skjer absolutt ingenting! Hjemme kunne jeg tekste venner og spørre om vi skulle finne på noe, her har jeg prøvd, men folk går i dvale på ukedagene..



Noen høydepunkter har det vært likevel da!
RMPS(religious, moral and philosophical studies) har jo på en måte egentlig blitt en av mine yndlingsfag. Læreren har mye å si for det, i og med at han er den mest hjelpsomme læreren jeg har. Uansett hva jeg spør får jeg svaret: "I just don't understand how you can even do this! You are doing really well!!.
På mandag var det vel at jeg bare smatt innom rommet for å legge fra meg permen min og fikk denne nyeheten: "Tuva! I haven't marked all the tests yet but i just have to tell you! In the belief & science one you got 35/40!! I mean, i just had to tell you!" Det var en nab vi hadde for et par uker siden! yeeey. Det hjalp på. Selv om det "bare" var en nab(teller ikke noe så lenger du består) er det jo godt å få høre slikt.

I dag har jeg bare vært sliten, sliten fordi jeg er trøtt, fordi vi hadde en hard trening basket ball, sliten fordi det har foregått mye inni hodet mitt og sliten fordi 'jenteverdenen' er noe jeg hadde klart meg uten. Jeg strevede med å komme meg til dusjen og også for å komme meg ned for å spise middag. Det ble utsatt til så sent at vertsmor og vertsfar ble bekymret og kom opp for å spørre om alt var bra med deg, "this isn't usually like you"..
Men, men. Nå har jeg både fått dusjet og spist middag! Og jeg ser fram til i morgen, ikke til å hoppe inn i jenteverdenen og skolen igjen, men for å dra til byen med Agnes(som også lever utenfor jenteverdenen med meg) og til å spise middag der som ikke har mikrobølger i seg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

i mårra bli det jordbær i sjokolade og lagd-fra-bunnen-av mat <3
glede mæ <3

Tuva S sa...

nam nam :D <3