En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 23. mars 2009

Primavera - Spring - Frühling - VÅR

Du står opp om morgenen på grunn av sola som presser seg inn gjennom vinduet. Det er sol-varmt i rommet ditt, som er noe annet enn rom varmet opp av varmeovner og som hvertfall er noe annet enn et kaldt rom.
Du tar på deg litt mindre klær når du skal til skolen, fordi det er sol, blå himmel og varmt.
Du slipper å pakke deg inn med skjerf, lue, votter og en tykk jakke, det ville blitt alt for varmt nå.
I det du går ut døra så skjelver du ikke på grunn av kulde, i stedenfor hopper du lett over asfalten på vei til skolen.
I helga drar du og vennene dine til stranda. Du kan ha på deg de nye solbrillene dine og slipper å ta på deg noe stor jakke, det holder med en genser. Du går over gresset og ser det grønne sammen med det blåe mens sola varmer deg i bakhodet.
Du får følelsen av å gi jorda en skikkelig god bamse klem, kun fordi den er så god!

Meeen...
Jeg begynte å tenke over hvor i året vi er. Det er mars, slutten av mars, snart april.
Snart... PÅSKE! Det kan jo nesten ikke stemme?? Påskene mine har bestått av skigåing, skigåing, skigåing, skigåing, gnagsår, kulde og skigåing! Påska er jo hytta med minst to meter snø og kulde. Dette hørtes veldig negativt ut, men jeg stortrives på hytta i påska!! Jeg liker snøen og jeg liker skigåing(til en viss grad).
Jeg liker at påska har blitt en famileferie på hytta. Jeg kan kjede meg med familien, spille kort til jeg er lei alle kortspill og kabaler, jeg kan prøve alle spillene vi har som er ganske langvarige og derfor kun blir tatt frem i litt lengre ferier, jeg kan slakke på sofaen, jeg kan leke i snøen, bygge hopp, lage bål nedgravd i snøen med sitteplasser rundt(anbefales ikke), jeg kan bevise(prøve å bevise hvertfall) at jeg er den tøffeste ved å hoppe ned fra trær og stå på ski ned de lengste bakkene, snøengler, snølykter, snøhjerter, kaste snøballer, jeg kan drikke så mye kakao jeg vil, og det er alltid god mat...


Det blir en ny og annerledes påske i år.
Men det skal bli koselig det og! Jeg gleder meg veldig til påska.

(en liten tilleggsinformasjon før dere blir helt misunnelige på finværet jeg beskrev: vi har fortsatt den helt forferdelige kalde vinden som kan sammenlignes med ditt værste marerittet som aldri forsvinner, ganget med 20..)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Super deilig.
Gleder meg til vår her også.
Hestehov funnet av et barn i Trondheim. Da er det nesten vår.

men hvis alt er bra, hvorfor blææææ da?

Klem

Tuva S sa...

Ja, da er det straks vår og sommer! Gleder meg.

Det er null sjangs for at jeg får skiftet videregående skole til høsten.. Det er litt kjipt, men jeg skal overleve det og :)

Kos

Anonym sa...

Skigåing? Skigåing? Skigåing?????

Anonym sa...

du blir på byåsen?!?!?! vi må snakkes snart!!!!!!!!!! <3<3

Anonym sa...

fra vilde lol