En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 28. mars 2009

Knowing is everything

Jeg fikk litt ekstra tid nå i og med at vertsmor fortalte meg vi stilte klokka en time frem i natt..
Det viser seg at det er i morgen!

For tiden så føler jeg at jeg bare flyver, jeg flyver gjennom dagene, ukene, månedene og året.
Alt går bra, jeg trives og jeg ler. Men så nærmer eksamener og hjemreisedato seg..
I matten har vi gått gjennom hele kurset, så der øver vi bare, vi har en nab på mandag og en ny prelim(den første inneholdt ikke hele kurset) mandag etter påske.
I fysikk lærer vi masse nytt hver time for å rekke å komme gjennom kurset.
I RMPS gjør jeg ikke så mye, jeg er ferdig med alle mine uniter men så har vi så mange elever der som skal utsette alt, klage, å mase seg til nye datoer heeeeele tiden(ja, jeg er lei), så de har nå masse de må ta igjen før påske. Dermed blir det biblioteket for meg.
I engelsk er jeg også ferdig, men andre har noe de må ta igjen, men der måtte jeg å sitte å ta en prøve, bare for å ha noe å gjøre og for å øve. Jeg gruer meg litt til engelsk eksamenen og håper bare jeg består.

Jeg snakket jo om å bytte skole, der har det skjedd litt. Jeg fant ut at jeg ikke får mine eksamensresultater før i august, dermed har jeg ingenting å sende inn til opptakskontoret før 30.juni. Det vil si at jeg ikke har noe å konkurrere mot de andre med.
Siden jeg har reservert plass på min gamle skole, blir det så jeg kommer dit. Men kravene der var jo at jeg besto året, og jeg vet ikke hvordan de kan vite det når jeg ikke har eksamenskarakterene. Kan jeg stå i august uten skole??

I kveld skal Gemma feire 18-års dagen sin i et musem, faktisk. Det blir gøy! Jeg gleder meg til det, har ikke fått festet med vennene på leeenge nå, siden det har vært en del 18-års dager jeg ikke var invitert til og også en del i klubben hvor vertsfar jobber, og da tørs jeg ikke å gå.

I går var jeg og Agnes på kino, og det var en blandet følelse om den filmen. Så redd har jeg ikke vært på lenge!! Jeg lå med hodet inn i Agnes og hylte faktisk, tror aldri jeg har hylt på en kino før. Men den var helt forferdelig skummel, vi var nesten på kanten til å springe ut! Det som er så rart er at den skulle jo på en måte ikke være så skummel, det var jo ikke en grøsser!
Filmen het Knowing og var en action/thriller. En skole gravde for femti år siden ned en tidskapsel(?) med tegninger i som beskrev hvordan de trodde verden kom til å se ut om femti år. Femti år senere gravde de den opp igjen, og gutten i filmen fikk et ark med masse tall på. Så jobber de videre med alle disse tallene. Filmen var egentlig helt utrolig! Effektene, lyden(kanskje hadde det noe med at vi satt på første rad??), filminga, konklusjonen. Men må nok være litt åpen om verden og universet for at den skal falle i smak.




Jeg så nå at den ikke har premiere før 24. april i Norge, hehe.

Ha en flott lørdag!

Ingen kommentarer: