En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 19. mars 2009

"How adults behave among themselves is a mystery about which I haven't yet learnt to have any curiosity."

Jeg fortalte om helsesøsterepisoden til vertsmor og vertsfar, ment som en helt vanlig ting å fortelle, men vertsfar ble fly forbanna og nå har de sendt inn en klage, jeg måtte snakke med kontaktlæreren min og vertsfar krever at helsesøster skal beklage personlig til meg. Så nå er jeg nervøs hver gang jeg ser rektor eller noen kommer inn i klasserommet vårt! Jeg syns jo det er bra at det blir gjort noe med, men jeg har ikke så veldig lyst til å lage noe styr ut av det..

Ellers har noen unger funnet ut at det er veldig morsomt med stinkbomber. Vi har hatt to på skolen på to uker nå, og jeg må innrømme jeg synes det er litt morsomt(barnslig som jeg er). Jeg luktet ikke den i dag, men den som var sist luktet noe helt forferdelig! Det var lukta av egg(og da mener jeg sånn skikkelig forferdelig eggstank) som spredte seg rundt om i korridorene!!

Ellers har vi hatt veldig fint vær i to dager nå! I dag gikk folk i solbriller og spiste is også. Så det har vært godt.
Men det er jo alltid pluss og minus ved alt, minuset nå er at lyset forstyrrer søvnen min om morgenen... Men jeg vil heller ha det slik enn å gå tilbake til det forferdelige kalde været!

Ooog i går ble jeg med skilaget til slalombakken! Det var rart å stå på slalom i joggebukse. Og hvis du lurer på hva som er best av snø eller sånn bakke som det er her, så er det snø!! Jeg har ikke ord for det en gang, sol+snø er og forblir min slalomfavoritt.
Men jeg prøvde å se litt på bakken for å kunne forklare hvordan den var.. Jeg syntes det lignet mest på sånn plastikk tuster som er under koster. Bare at de var ikke så lange også var de tettere, surret rundt ståltråd og lagt i kryss slik:
Bare mye gjevnere da selvfølgelig.
Og ofte føltes det som om skiene 'klabba', spesielt i enden av bakken og det var veldig ubehagelig.
Men de sa at det ble verre når det var solvær(og det var sol i går), så jeg må vel prøve det i annet vær også.
Nå har jeg valget om å droppe basketball(vi spiller ingen kamper lengre..) eller å starte med ski, og da blir det nok mer som utfor og fartstrening jeg starter med!
Hadde jo vært gøy å prøve noe nytt.

Håper dere har hatt en fin uke :)

2 kommentarer:

heidi sa...

haha for noen månder siden slapp ene media lærern på brundalen en stinkbombe på lærerromemt, det lukta til og med i klassetrommet mitt. råttent egg lukta det, helt jævli :p

Tuva S sa...

haha ja d e helt sykt kor ille dæm kan lukt altså! :P