En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

tirsdag 24. februar 2009

Voksen?

Har du noen gang sett deg i speilet og tenkt hva andre tenker når de ser deg?
Når du går på gata klarer du jo sånn ca å se hvor gammel de andre er rundt deg.
Jeg så meg i speilet og tenkte "Er det slik jeg ser ut som 18 år, ja.".
Også tenkte jeg "Er det slik jeg skal se ut som voksen??".
Når jeg ser på meg selv i speilet ser jeg absolutt ingen voksen person! Klærne jeg bruker, håret mitt, ansiktet. Ingenting ser særlig voksent ut. Må jeg da forandre meg, før jeg blir voksen?
Eller kanskje det bare blir voksent med meg. Det er jo mange år igjen før jeg skal bli voksen da!
Men jeg syns heller ikke jeg ser ut som en 18-åring.

I dag startet jeg på skolen igjen, og det var en tung dag. Fikk gave fra vennene her da, så det hjalp på!
Ellers er det ikke så mye nytt. Hverdagen er tilbake.
I kveld skal jeg på basketball!

3 kommentarer:

heidi sa...

jeg tror kanskje det er sånn bare, jeg går også å tenker på hvor gammel folk tror jeg er selv om jeg ikke er atten enda :p

Marte sa...

Kjente tanker! Men jeg følte meg nok mest voksen når jeg var 16, og så har jeg bare blitt mindre voksen etter det!!!

Tuva S sa...

Heidi:
Ja, e litt morsomt å tenk på :p

Marte:
hehe æ å håpe æ itj blir nå mer voksen enn æ e! Så på trass ska æ ikke venn mæ t kaffe eller vin. Har itj nå lyst t å vær voksen og ansvarsfull :p