En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 12. februar 2009

Hei alle mine kjære lesere!

Jeg besto min NAB i matte(mistet bare fire poeng), jeg har hatt en ny prøve i fysikk, jeg er ferdig med New Moon(endelig) og jeg har ikke tenkt å starte på neste bok før jeg har fått en pause.

I morgen er det uniformfri dag, yeeey. Vi må bare kle oss i noe rødt og betale 1 pund. Pengene går til veldedighet(er det det rette ordet?).
Senere på dagen i morgen, altså kvelden, skal jeg og Jen på fashion show på St. Davids High School. Der skal Agnes være modell, så det blir spennende!

På lørdag er det nok lite som skjer. Mange fra skolen drar til New York søndags morgen og blir borte til fredag.
Men jeg gleder meg noe helt utrolig fantastisk ubeskrivelig mye til ferien!!!

I dag har jeg og mamma planlagt sommerferien, sånn ca.
Jeg får jo nye idéer hver dag, syns litt synd på mamma og pappa som må høre på ivrige meg om alle mine planer, denne gangen har jeg bestemt meg for å dra til Færøyene i sommer å jobbe, hoho.
Så siden ingen fortalte meg når de var hjemme så får vi bare satse på at dere er hjemme de to ukene jeg er hjemme. Eller hvis jeg ikke skal jobbe utenlands likevel blir jeg i Trondheim med sommerjobb der, så da blir jeg plutselig hjemme i seks uker!
(og jeg har også fått puttet inn et besøk i Nåverdalen og Jølster i ferien min!)
Somrene har det med å bli litt travle, men den lange ferien er vel der for å farte litt?? Jeg liker det når jeg har ting å gjøre.

I dag da jeg sto opp snødde det. Og det stoppet ikke! Så jeg fikk et lite håp om snødag, men neida. I timen før lunsjen kom rektoren med beskjed om at lunsjen blir kuttet med ti minutter(altså kunne vi også gå hjem ti minutter tidligere) fordi det var så mye snøballkasting, noen kastet også inne på skolen.
Og noe slo meg i dag tidlig da jeg gikk til skolen. Det var snø i veiene og veldig glatt. Og siden de bare har sommerdekk her og sjåførene ikke er så vant til snø, så er det ganske vanskelig for de å kjøre. Men tror du de brøytet veiene eller?? Nei, da her var det fortauet som ble brøytet(mens d snødde, så det hjalp ikke så lenge) for folk klarer jo ikke å gå over litt snø?
Jeg sier ikke de er dumme altså, jeg mener vi alle har mye å lære av hverandre. Blant annet ligger Norge ganske langt nede på lister over utdanning(http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/7126388.stm).

Mens vi snakker om skole kan jeg fortelle dere at Lasswade High School, som jeg går på, har blitt kåret til den værste skolen(i bygg altså, ikke resultat) i hele UK!
Her er noe som er skrevet om den:
"The first sight greeting visitors to Lasswade High School Centre is rusted barbed wire and the broken windows of the teaching block next to the car park.
The red letters of the sign calling Lasswade, in Midlothian, "A School for the Community" are peeling off the wall.
Paint peels off the outer walls and the corridors inside, as the ancient heating system leaves one end of the school freezing while classrooms near the boiler swelter in the heat.
Lasswade's building, one of the worst in the country, has been labelled "economically expired" by the Scottish Government, meaning it is more expensive to keep on repairing the school than it is to build a new one."
Så da vet dere det.

Ha en flott dag!

6 kommentarer:

Marte sa...

Hei søs

Tenker på deg, håper vi får tid til å prates i helga ;-).

Anonym sa...

Hva skjer med Astrup????

Tuva S sa...

Hei Marte! Ja vi må få t å prates i mårra??

Hilde:
Æ har tenkt å få jobba der å litt! :)

Anonym sa...

Hei!:)
Ikke dropp Nåverdalen da:-) Jeg vil se deg før til høsten:p

Sigrid

Tuva S sa...

Hei Sigrid! Så klart ska æ t Nåverdalen, d ligg i planan :D

Anonym sa...

Bra<3