En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 3. januar 2009

Yes man

I dag har jeg vært på shopping med Jack og Jen. Det var koselig. Ble mye snakk om nyttårsaften! Vi spiste også "frunch"(frokost/lunsj) på Pizza Hut som var kjempe godt og koselig.
Senere dro jeg på kino med Agnes og så Yes man, som handler om en mann som må si 'ja' til alt. Ganske morsom film! Tanken er gøy og, det å si ja til alt i to måneder for eksempel hadde vært gøy å prøve ut! Men selvfølgelig må man ha litt 'regler', det er jo ikke absolutt alt man kan si ja til. Men hvis man prøver i to måneder å si ja til noe man kanskje ville sagt nei til fordi man ikke gidder, det kunne vært veldig gøy, og skal nok bli testet ut.

Ellers i dag har jeg funnet ut jeg er lei maten her. Mikrobølgeoppvarmet mat smaker det samme, uansett om det er kylling, fisk eller pasta. Det er samme smaken. Brødet er jeg lei og, det er det samme brødet i tre varianter: to skiver med smør, ost og skinke i mellom, to ristede skiver med smør, øst og skine i mellom eller toast med smør, ost og skinke i mellom. Jeg som var vant til å våkne til et nytt type brød hver dag har nå spist samme brødet siden august.

Jeg er i min fulleste feriemodus nå. Er ikke trøtt om kveldene og har rett og slett ikke peiling på hvilken dag det er, og det er så godt! Men så har jeg selvfølgelig fått en ny kalender på rommet og kan se at tirsdagen med skolestart nærmer seg fort! På en måte gleder jeg meg til skolen starter på igjen, siden jeg har hatt en del kjedelige dager hvor folk vanligvis er på familiemiddager, men jeg vet også at det kommer til å bli tungt. Men det er jo faktisk ikke lenge til vinterferie!! Og vinterferien gleder jeg meg noe forferdelig til!

Jeg føler bloggen har blitt litt kjedelig i det siste, selv om Ingvild sier hun leser den.
Kom gjerne med innspill eller kommentarer om hva dere vil høre mer om? Jeg kan beskrive byen, gata mi, området, folk, gutter, myter, skolesystem, alt mulig! Dere må bare si ifra. Gjerne fortell meg hva dere vil høre mere eller mindre om. Jeg tar gjerne i mot alle forslag!!
Også håper jeg dere alle har hatt ei kjempe bra nytt års feiring og en god start på nyåret.

5 kommentarer:

Anonym sa...

glede mæ også til vinterferien :-D
æ les bloggen din, e innom hver dag for å se om du har oppdatert !
den e bra som den e :-D s
skriv om det du føle for, det e da den blir best :-)

Anonym sa...

æ synts itj bloggen din e kjedelig! :o
synts det e kjempe koslig å les den æ ^^

<3

Tuva S sa...

okey, takk begge to :D<3

Anonym sa...

du skriver om livet ditt.
Hvordan kan det bli kjedelig.
Reality fra skottland...
Spennende synes jeg.
Masse fine bilder gjør at det blir lettere og sette seg inn i venner og bekjente du har fått.
Bare fortsett.
Jeg leser også alt du skriver.

Stor klem

Tuva S sa...

Tusen takk, Hilde! Jeg skal fortsette som før.
Stor klem