En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 1. januar 2009

2009

Helt ærlig var jeg ikke positivt innstilt til nyttårsfesten vår. Ikke skulle vi ut å se på fyrverkeri, ikke skulle jeg få møte alle gamle venner på Pynten eller Høgreina, ikke hadde jeg stjerneskudd og det var en annen fest nære som jeg så for meg kom til å være mye bedre..
Men jeg har funnet ut en ting om meg selv: Det jeg tenker/bekymrer meg for/er redd for osv, det skjer ikke! Det er helt sant altså, ikke noe jeg bare sier. Så hvis jeg er veldig bekymret for at en ting skal gå forferdelig eller noe, så er jeg også et sted inni meg selv rolig, fordi jeg vet det kommer til å gå bra fordi jeg tror det kommer til å gå forferdelig, tok du den? Hvertfall så hadde jeg feil igjen! Festen ble så utrolig morsom og bra!

Blant annet så feiret jeg nyåret tre ganger:
  • Først klokken 10(i min tid), da var klokken 12 i Egypt, hvor mamma, pappa og Runar befinner seg.
  • Fort ble klokken 11 her, og det var nyttår i Norge! Alle sammen her ønsket meg et "happy norwegian year", så det var koselig! Jeg fikk også snakket med Ingvild og sendt noen meldinger.
  • Så måtte alle gå ned i stuen fordi det nærmet seg 12! TV'en ble slått på og vi så på sendinger fra byen hvor det var en stor gatefest. Alle snakket om 'the bells', og det var visst det vi ventet på, noen til å slå en gonggong. I det det skjedde begynte folk å hoppe opp og ned og å synge skotske sanger som jeg ikke skjønte noe av! Også var det enda en klemmerunde, skålerunde og ønske-om-godt-nytt-år-runde.
Etter at de hadde sunget et par skotske sanger begynte de også å synge om Norge!
Ei venninne av meg hadde også fått melding av moren sin hvor det sto at hun skulle hilse å si godt nytt år til alle, og hun hadde ramset opp alle navnene til de nærmeste vennenne hennes, i tillegg på slutten sto d "- og spesielt til Tuva!". Jeg har aldri møtt mora en gang! Så jeg føler meg veldig heldig med folkene rundt meg! De støtter meg og hjelper meg hele tiden, og alle er utrolig hyggelig, selv om de noen ganger flirer før jeg har fått åpnet munnen pga måten jeg snakker og sier noen ord(i går var det 'aye' og 'Crunchy Sticks').. Men jeg får vel leve med det!

Og jeg beklager null bilder. Jeg har kanskje fem eller noe siden jeg klarte å glemme å lade opp batteriet til kameraet mitt! Og tror ikke de fem er noe spesielt..

Vet jeg skrev for et par innlegg siden at jeg skulle gjøre lekser, det ble det ikke noe særlig av så det blir hva jeg må gjøre i dag.. Kjedelig start på 2009, men. Håper bare på en melding hvor det er foreslått noe annet!
Håper også dere har hatt ei flott feiring i overgangen fra 08 til 2009!
Ganske rart å tenke på at jeg dro i 2008 og kommer tilbake i 2009, er det ikke?
Ønsker dere alle et flott 2009!

2 kommentarer:

heidi sa...

godt nyttår tuva ;D på pyten så var det alltid styr som vanlig med slossing, rakketter og jea you know ;p kos deg videre!

Tuva S sa...

Takk, godt nytt år t dæ å! :D
hahah, bra d itj va så my som skjedd da (a) glede mæ t neste jul og nyttår!!