En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 24. januar 2009

Hei og hå! Updates...

Beklager litt mindre blogging de siste dagene, jeg har vært i skikkelig dårlig humør siden tirsdag og til i dag. Jeg har sovet dårlig, vært masse trøtt og hatt det kjipt. Men jeg er på vei opp igjen nå!
Hadde egentlig skrevet et lite innlegg, men la det aldri ut. Det er vel like greit.
Jeg vet ikke hvorfor jeg har sovet dårlig osv, men er nok fordi jeg er stresset? Føler meg ikke veldig stresset og er ikke veldig stresset over prelimsene, men jeg er sikkert mere stresset innvendig enn hva jeg tenker over?
Det hjalp heller ikke så mye å sitte i matten mellom de tre beste guttene i klassen å høre på hvor dårlig de hadde gjort det på tentamen, de var heeeelt sikker på at de hadde feilet og at de var helt "screwed", og dette pågikk i en time (han ene fikk multiple choice delen sin tilbake og fikk 16/20 rette. Det vil si han bare trenger 3 mer poeng for å bestå Del 1, og læreren sa han allerede hadde bestått Del 2 på sine fire første oppgaver..).
Jeg derimot vet, for sure, at jeg har maks 14 poeng på Del 1, for jeg gjorde bare 7 multiple choice og visste ikke om section b. Det er 14 av 70 poeng..

Men sååå en god nyhet; Jeg fikk 14 av 30 poeng på den delen i engelsken hvor du skulle lese en tekst og besvare spørsmål! Det er et poeng unna å bestå, og læreren sa det var kjempe bra! Jeg fikk se en liste over hva elever hadde fått og læreren sa også at det var ikke så brae resultater i år. 17 personer hadde fått mer enn meg, mens 40-noe hadde mindre enn meg! kun 20% av elevene hadde fått 15 eller mer poeng. Men har enda å se hvordan den andre delen går.

I kveld har jeg vært til Jen og det var koselig! Var bare oss så fikk pratet mye. Vi så to filmer, men snakket egentlig gjennom de begge + at vi spiste chinese take-away! nam!
Jen er en av de jeg virkelig kommer til å savne her.

I morgen er det fest til Stuart igjen, gleder meg egentlig til det. Håper det blir bra!

En dag i matten fikk vi høre om en gutt som hadde skrevet "God helped me with this question" på prelimen sin, hehe! Siden det er en kommentar på prøven blir den egentlig ikke rettet, men de hadde gjort det likevel. Han hadde 1 poeng av 70 på hele Del 2, så som læreren sa "He has to start praying more!".

Også vet jeg ikke om dere har hørt om en britisk mann som ble myrdet i Thailand? Mr. Crisp, han var visst en lærer på skolen jeg går på før så stemninga var litt dyster i dag. Noen hadde visst skreket også.. Rart! Hvertfall når det gikk rykter om at det var en stamme eller noe som hadde gjort det?

Et bilde av støvsugeren vår, er den ikke litt kul?

Også skal jeg avslutte med disse morsomme videoene:




Ha en flott lørdag!

Ingen kommentarer: