En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 14. januar 2009

Freeze the moment

Har du noen gang for kanskje bare ét sekund følt deg helt lykkelig? Slikt at du har kjent det i hele kroppen? Alt går din vei, du ser du har folk rundt deg som bryr deg og du innser du egentlig ikke kunna hatt det bedre?
Akkurat en sånn følelse hadde jeg i ca tre sekunder på tirsdag da jeg var innbytter på basketballtreninga og lå på gulvet og så på de andre spille. Det var så godt!
Jeg føler alt går bedre med vennene, jeg flirer mer og snakker mer. Jeg kan spøke mer og kommer med flere småkommentarer. Det er rart hvor viktig 'småprat' er, hvertfall for meg! Jeg kan kanskje ikke snakke for alle. Men jeg har funnet ut at småprat og fliring er noe jeg trenger.
Jeg vet ikke om jeg har sagt så mye om det, men hver tirsdag og onsdag spiller jeg jo basketball. Og hver tirsdag og onsdag går jeg hjem med Jen som er i samme "gjengen"(vi er ikke noe gjeng, bare en vennegruppe på en måte) som jeg har blitt med i. Vi prater i et sett! Hun er nok den som kjenner meg best her, bortsett fra Agnes da, er jo lettest å 'åpne seg' på sitt eget språk.
Men jeg og Jen har stått ute i en halvtime i regn og kulde flere dager for bare å stå å snakke! Og det er så koselig. Det er mye sladder selvfølgelig, og masse latter.

I dag hadde vi basketballtrening igjen, trodde vi! I lunsjen fikk vi plutselig vite at vi skulle spille en mix-kamp! Det vil si blandet gutter og jenter. Ingen visste om dette, men ryktene spredte seg fort.
Da vi møtte opp viste det seg at det bare var vi som var mixet, det andre laget besto av 12 svære gutter som fikk våre gutter til å se veldig, veldig små ut! I tillegg hadde vi bare seks gutter og fire jenter. Jeg skal innrømme jeg ikke hadde veldig lyst til å spille, men jeg hev meg med og gikk ut på banen. Det var faktisk utrolig gøy! Dere tenker kanskje at vi ble knust og? Neida! Vi tapte 35 - 29, som faktisk er ganske bra. Så det var vi fornøyde med, hvertfall jeg.
Har fått en liten skade da, var en gutt som sprang rett inn i meg slik at jeg fikk kneet hans i mitt. Men det går nok over til i morgen..

Ellers kan jeg i dag med hånden på hjertet si at jeg har begynt å øvd til tentamen som jeg har på mandag..
Tror egentlig ikke mine prelims kommer til å gå særlig bra, men de er ikke veldig viktige og jeg får bare ta det som det kommer.

I dag fikk vi skolebildet vårt som er av hele trinnet! Det blir et koselig minne å ha fremover.

Også har jeg funnet ut en ting jeg virkelig hater, og det er det ikke mye av! Det jeg virkelig hater eller sterkt misliker er når to ting jeg vil være med på skjer samtidig. Det er noe av det verste jeg vet. Og ja, jeg vet at man ikke kan få med seg alt her i verden, men likevel..

Her kommer bilder fra den genseren jeg snakket om som jeg kjøpte på skolen.
Frampå står det dette opp i en av hjørnene('LHSC' står for Lasswade High School Center):


Og på baksiden er det slik over hele ryggen, hvor '09' er skrevet av alle elevenes navn(mitt navn er på 9-tallet):

4 kommentarer:

Vilde sa...

Ååå så BRA Tuva!! Æ ælske sånne øyeblikk!
høres ut som du har det bare bedre å bedre da :)
skolen e det jo ikke så altfor farlig me, så leng du trives...
snakkes snart <3

Tuva S sa...

hhehe, ja d e herlig :D
Mhm, går nå litt opp å ne da :p men føle d går bedre å bedre ja!
Sant, æ treng jo bare å få C i fagan, å d ska nok gå bra :)
ja, vi MÅ snakkes snart! <3

Anonym sa...

aaw, sånne øyeblikk har æ å nånn ganga! så bare sitt æ å tenke for mæ sjøl i 5 sekund at, åh, æ har verdens beste liv. ^^

hihi

Tuva S sa...

Ja, hehe :D d e ganske god følelse! skulla ha vært sånn hele tia :)