En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 20. desember 2008

Sisteskoledag - Kino - Nisser

I dag var siste skoledag, og det var godt!
Startet dagen med engelsk. Engelsklæreren min spurte meg om jeg skulle hjem, som alle gjør her, og jeg sa igjen nei. Litt etter på sa han til ei anna jenta på bordet mitt, "Linsey, hva ville du foretrekke av å feire jul i Trondheim i Norge hvor det er snø, og de har en stor katedral hvor det daler ned snø, og det er veldig vakkert! Eller her i Bonnyrigg?" og lo litt. Det hjalp på liksom, selvfølgelig VIL jeg være hjemme i Norge, i Trondheim, på Flatåstoppen i jula!!

I matten fikk jeg fritime siden jeg er eneste 6. klassingen i klassen min og 5. klassen hadde assembly. Etter på var det tid for vår assembly. Den inneholdt masse julesangspilling, opplesning av historien om Jesus, og en prest som holdt en tale om at vi måtte tenke på Jesus i jula. Og nei, jeg går ikke på en kristen skole, men det er faste innslag likevel.

Etter skolen dro jeg til byen og gikk litt rundt. Skulle egentlig møte Roberto å si ha det, fordi han drar tilbake til Italia i morgen, men fikk ikke møtt de..

I kveld har jeg vært på kino med venner fra skolen og sett Twilight! Den vil jeg på det sterkeste anbefale! Fy søren for en bra film! Jeg gråter aldri av filmer, men innrømmer jeg ikke var langt unna.
Jeg ble helt borte inne i filmen og var helt forvirret når den var ferdig og jeg satt i en kinosal liksom.. Gå å se den!! Har hørt bøkerne skal være veldig brae og! Siden den er basert på bøker.

Og jeg prøver forresten å fortelle om blånissene her, og jeg lærte samtidig noe nytt. Nissen her er opprinnelig grønn! Men Coca Cola "stjal" nissen og ødela den med å gjøre den rød! Så det er på grunn av Coca Cola at nissene er røde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har starta på juleferien her også. Men det blir stille og rolig på Flatåstoppen i jula i år. Tassen har allereie dratt på juleferie, saman med Marte, Are og Trym. Og nå er det tid for å pakke sekken for å oppleve Egypt...Men, neste jul, da skal vi feire tradisjonell jul...

Anonym sa...

det e mine yndlingsbøker !!
men filmen kan ikke mål sæ med boka.
æ og mams va på førpremieren, kjæm ikke ut før januar her i norge..

savne dæ .. <3
trur kanskje ikke gaven din rekk fram t jul, du veit jo kordan vi e her i huset :(

Tuva S sa...

Pappa: Ja, jeg gleder meg så utrolig masse til neste jul! Hørte hele familien skulle samles og! Det blir bra :)
Kos dere masse i Egypt!!

Ingvild:
Oj, da må bøkern vær sykt bra?? :O Æ vurdere om æ kanskje må les dæm sjø, siden mange sir dæm e bra.. Men syns du filmen va dårlig, eller bare ikke like bra som bøkern?
hoho, fordelen me å bor her (h) men dokk får subtitles da..

Savne dæ å!!
Hm, jaja d går nå bra :D Jula vare helt t påske vettu!! Æ sendt pakkan mine for seint æ å :(