En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

tirsdag 16. desember 2008

Siste uka

Nå har vi gått inn i siste skoleuka før jul , og det skal bli så utrolig godt med ferie!!
Søndag dro jeg til byen med Agnes og Ingrid(hun som jeg kom på flyet med). Vi handlet og spiste pizza, så det var koselig.
Mandag tok vi trinnbilde på skolen, altså hele 6. året i et bilde. Jeg måtte sitte på første rad, noe som var veldig ubehagelig. De ser jo hele deg og i tillegg måtte vi sitte veldig rart med armene og ha benene på samme strek alle sammen. Og jeg skal love dere det var noe annet enn tiende klasse bilde vi tok i Norge! Her måtte guttene på en side, jentene på den andre, de måltes i høyde og bredde, måtte gå opp også ned igjen, osv. Tok en del planlegging. Jeg bestilte en kopi som de sa skulle komme før jul, så får snart se hvordan det ble.
I går på kvelden hadde 5. og 6. trinn foreldrekveld, som er en kveld hvor foreldre kan komme å ha en samtale med lærerne. De må ha satt seg opp på bestemte tidspunkt og prefektene på skolen hjelper til med å krysse av og dirigere osv. Siden alle prefektene er 5. og 6. klassinger hadde de nesten ingen til å hjelpe til, så jeg sa jeg kunne hjelpe de. Det var helt greit, litt vanskelig.
Men fikk snakket litt med rektoren på skolen som kom bort til meg to ganger og snakket om Norge osv. Jeg prøvde å se litt opptatt ut, siden jeg slet jo nok som det var når jeg sto der uten å snakke liksom. Men det var litt rart å snakke med rektoren, for han virker så "over" alle andre på skolen på en måte.

I dag hadde jeg en nab i RE om dødshjelp. Øvde ikke mye, men syntes det gikk bra likevell. Tror hvertfall jeg består!

Nå var nettopp vertsmor inn her med tråd og klesklyper til julekortene mine! Jeg må nok ha den beste vertsmora!
Så jeg har god plass til alle julekort.
Kort fra Caitlin, vertsfamilie, Mary(naboen) og Rebecca.
Alle veksler visst julekort her, så jeg må få kjøpt flere!

Fikk også en gave i posten i dag med julegaver i! Fra Arne N og Trude! Jeg ble så utrolig glad og gleder meg enda mer til å stå opp den 25. desember nå.
Tusen takk!
Kun 9 dager igjen!!

Håper alt står bra til fortsatt.
Og takk for alle hilsninger :)

Ingen kommentarer: