En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 28. desember 2008

Plutselig føles alt bedre

I går, etter litt sterke medisiner og litt ekstra søvn, følte jeg meg bra nok til å gå på besøk til en venn, med "folket" og se DVD! Det var godt. Vi så Summer Heights High som kanskje kan minne litt om Boretslaget. Det er en mann som spiller tre roller på en high school i Australia; Mr. G.: dramalærer, Ja'mie: hun er en "privatskoleelev" som er på utveksling til en offentlig skole og Jonah: en elev som alltid havner i trøbbel.
Dere kan se litt av det på YouTube!
Veldig morsom serie, og det var godt å le litt med vennene etter å ha vært så forferdelig dårlig i jula.

Tok også bilder av julegavene mine!
+ masse julehilsninger, kort og meldinger. TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!! Dere kan virkelig si til dere selv at dere har gjort året mitt i Skottland mange hakk bedre!

Jeg vet det høres ille ut, men i dag skal jeg gjøre skolearbeid. Skolen her er nemlig lagt opp slik at man "må" jobbe i juleferien. Den første uka etter ferien har jeg to NAB-prøver, som er de man må bestå for å få ta eksamen(fant forresten ut va NAB står for! National Assessment Bank.). Under to uker etter jeg kommer tilbake har jeg prøveeksamener(prelims) i alle de fire fagene mine, som også er veldig viktige fordi hvis jeg gjør det dårlig på de ordentlige eksamene i mai/juni, kan de gå tilbake til resultatene fra prøveeksamene dine og sette opp sluttkarakteren din! Nå trenger jo egentlig jeg bare å beste i alle fagene da, altså få en C, for ingen av karakterene mine her vil bli brukt til noe i Norge.

Influensaen/kraftig forkjølelsen/hosten er bedre og, selv om jeg hadde et kraftig hosteanfall midt i skrivingen her. Alt er liksom ikke så vondt lengre! Ikke en gang brannsåret mitt kjennes lengre, det bare ser forferdelig ut. Så livet er lettere. Må bare takke igjen for alle gode ord som har løftet meg opp mens jeg har vært syk!

Ingen kommentarer: