En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 24. desember 2008

Jul?

I går var jeg ut med folket i Winter Wonderland i byen. Først var vi på kino og så 'Four Christmases' ikke noe spessielt med den, så dro vi å tok pariserhjulet, det var ganske morsomt! Etter det gikk vi på skøyter på isen, som var helt greit..

Jeg kjente det i går at jeg begynte å hoste, og hadde vondt ned mot lungene. Kjennes på en måte ut som om jeg har et ganske kraftig skrubbsår rett i toppen av lungene som irriteres hver gang jeg puster. Så jeg kan nok si jeg er blitt syk. Har vondt i hele kroppen og, sånn muskelvondt, spesielt i hele ryggen og skuldrene.
Tror også jeg har litt feber. Og bare som en liten topping på alt det der så kom jeg borti sengekanten med brannsåret mitt, så hele såret med en diameter på tre cm åpnet seg. Akkurat som når du har en blemme som sprekker, og ja, det svir veldig.
Men jeg sto å tenkte litt på det i ste at jeg er ganske flink til å være positiv til andre mennesker når de klager, så jeg kom opp med litt positive sider til mine klaginger:
  • Jeg har aldri hatt en ordentlig hoste-syke før, så nå vet jeg hvordan det føles.
  • Jeg har en god unnskylding til å ikke være helt på topp og å slappe av med god samvittighet.
  • Jeg har en herlig familie og slekt som tenker på meg selv om jeg er her!!!
    Blant annet har jeg baket pepperkaker i dag, jeg har drukket et glass julebrus(som begge kom fra mamma og pappa), jeg fikk en melkesjokoladenisse i går som har blitt spist opp(kom fra Krsitiansund), jeg har fått masse julemeldinger og jeg har fått masse julegaver!!
  • Jeg lærer at familie er alt i jula.
  • Og jeg blir vel et lite hakk tøffere av å måtte ta litt mer vare på meg selv.
  • Neste jul kommer til å bli utrolig god!
  • Og! Det er en dag mindre ventetid til neste jula mi, i og med at jeg har min juleaften i morgen! Så isteden for å måtte vente et år, må jeg "bare" vente et år minus en dag.
I dag har jeg også, vet ikke om jeg skal være stolt eller flau nå, kokt spaghetti helt alene for første gang! Flau for at jeg ikke har gjort det før, eller stolt fordi jeg turte og klarte det? Vet ikke.. Hvertall gjorde jeg det.
Har også baket pepperkaker uten mel, kjevle og pepperkakeformer, er ganske stolt over hvor bra det gikk.

Marbeth jobber til 8 i kveld, og da skal jeg lage gløgg. Det gleder jeg meg til. Og så får jeg åpne en gave! Skal også legge meg tidlig, for så å stå opp i morgen tidlig og åpne resten av gavene og spise masse herlig mat! Håper dagen blir bra.

Selv om juleaften i Norge nærmer seg slutten, ønsker jeg dere ei fortsatt kjempe fin jul! Håper alt står bra til med alle, og at nissen fant dere også.
Juleklem fra Tuva

3 kommentarer:

Are sa...

GOD JUL TUVA :-)

Marte sa...

God jul, kjære lillesøster! Ta vare på deg selv, og vurder å gå til legen om du ikke blir bedre;-). Vi drar hjem sannsynligvis i morra, så kan vi snakkes på skype en dag du orker:-*. Juleklem

Tuva S sa...

Tusen takk Are! :D

Og tusen takk, Marte! Ja bør kanskje besøk legen snart..
Hadd vært koselig å snakkes ja :D
Stor juleklem fra lillesøss!