En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 10. desember 2008

drøm - opptreden

Må bare fortelle om drømmen min i natt, som var veldig rar!
(advarsel: heslige skildringer)
Som vanlig var det en liten blanding av forskjellige ting. Jeg var i Frankrike/Paris med mamma og pappa. Plutselig måtte jeg til tannlegen, som amputerte deler av foten min! Altså, de kuttet av fra kneet og ned, men bare halvparten. Så jeg hadde en halv legg, halv fot og 2,5 tær på høyre foten,skjønner? Så bare satte de på en bandasje på det som var igjen og ga me krykker. Jeg kan ende kjenne følelsen av hvor redd jeg var for å ta av den bandasjen, for da ville jeg jo se rett inn til benet og kjøttet og alt. Så jeg hinket rundt på krykkene, og mamma og pappa hadde funnet en restaurant, og et bord som var helt innerst i et hjørne, altså måtte jeg hinke forbi mange stoler og langbord, noe som var veldig vanskelig! Og ingen tok hensyn, alle bare satt og kiket på meg og hjalp meg ikke. Så skulle jeg gå tilbake til Benmore og måtte gå på krykkene mine i skogen over gjørme og gress og steiner, husker jeg sa ha det til mamma og pappa på et veiskille, men var vanskelig å vinke med krykkene. Så plutselig skvatt jeg av at alarmen ringte. Drømmen virket så ekte at det første jeg gjorde var å kjenne på leggen min!! Hele foten var der, heldigvis! Men drømmen satt et lite støkk i meg.

Vet ikke om jeg har fortalt dere at jeg ble med på en sånn danseting her? Var noen som øvde i lunsjen og sa jeg måtte komme, for det var så morsomt. Jeg ble med, og har lært dansen nå, sånn ca, som danses til Time Warp. Plutselig så viser det seg at i morgen skal jeg danse foran elever, foreldre og lærere i turkis strømpebukse, gul shorts og orange t-skjorte!!! Ønsk meg lykke til!
Noen gutter hadde kjøpt seg knæsj rosa tights, så gleder meg til å se de. Skal prøve å få tatt noen bilder!

Håper alt står bra til i vinter Norge(og i USA, Vilde) !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jo litt dårlig gjort å ta deg med til tannlegen for en slik operasjon. For ikke å snakke om valget av bord innerst i restauranten. Bra at det kun var en drøm, da...

Tuva S sa...

Hehe, ja var veldig lykkelig da jeg kjente hele foten min var på plass!