En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 30. november 2008

Helgen

Jeg lar slottet få bli et eget innlegg, så lager et nytt nå om resten av helga!
Torsdag dro jeg til byen fordi alle julelysene ble tent, det var veldig vakkert!
Er litt vanskelig å ta bilde av lysene, men det går vell an å se sånn ca hvordan det er.






Fredag var jeg på kino å så Changeling! Veldig bra film, men veldig lang. Den varte ca tre timer, og jeg trodde den skulle være ferdig sånn ca fem ganger, men så bare fortsatte den.

Lørdag var jeg jo på slottet, og så på kvelden dro jeg over til Agnes og så Det Gyldne Kompasset, også veldig bra film! Men dro hjem ganske tidlig siden jeg var helt utslitt..

I dag er det første søndag i advent, men jeg har egentlig ikke noe særlig til juefølelse. Har lastet ned alle julesangene og gleder meg veldig!!
I tilegg fikk jeg en sjokoladekalender av Marbeth i dag, jeg ble så utrolig glad! For jeg var litt trist siden jeg ikke hadde en på første desember, men det ordnet seg.
Nå fikk jeg nettopp en kalender av moren til Bettina og, er bilder i lukene på den da, tror det kanskje er bilder fra bibelen eller noe, for de så ganske bibelske ut, men det var koselig.

I morgen har vi uniformfri dag på skolen, det er meningen at du skal ha på deg en skotsk sportstrøye, men jeg skal ha på meg RBK skjorta mi. Hele neste uke er "proud to be a scot"-week på grunn av at St. Andrew's day er i dag, noe som nesten er en slags nasjonaldag her i Skottland(har ikke sett noe feiring, men).

Ønsker dere alle en god start på jula!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Tuva! Har endelig fått nesa opp av eksamensbøkene og lest alt det nye på bloggen din - moro lesing!:)
Her er det midt i tjukkeste eksamenstida, men det står bra til for det:)

Jul i Skottlnad ser forresten skikkelig idyllisk ut...

Tuva S sa...

Heia!
Så bra jeg kunne gi deg litt moro lesing i eksamens tida! Jeg må få oppdatering på hvordan eksamenene går da. Så flott!

Ja, det er nesten overidyllisk. Gleder meg til ferien så jeg kan få utforske litt mer :)