En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

tirsdag 2. desember 2008

Det snør det snør tiddelibom

Det snør faktisk!
Våknet til første desember med hvitt utenfor, og jeg klarte ikke annet enn å smile!!

Det var så godt å se snø, for i de siste dagene har jeg prøvd å komme i julestemning og å forberede meg på jula uten snø. Gleden datt litt ned når alle sa at det kom til å regne bort med en gang. De har jo aldri snø her i desember, kun litt i februar/mars. Meeen, da jeg våknet i dag var det snø igjen! Enda mer enn i går!! I tillegg snødde det midt på dagen. Skal visst snø på torsdag igjen og.
Det er ikke veldig mye snø da, men det er hvertfall hvitt!

Julekalenderene mine:

Dette er den jeg fikk fra Bettinas mor:
I fysikken i dag var det ganske så kaldt da vi kom inn i rommet. Jeg hadde enda på meg jakken og flere frøs og klaget til læreren, som sa at "neei, slutt å tull, det er jo 19 grader og dere klager på varmen eller kulden hele tiden". Så plutselig sa hun ene jenta "Even the norwegians are cold!", hehe!
Alle sier det når jeg fryser og, "er ikke du norsk da??" og jo, jeg er norsk, men det er faktisk forferdelig kaldt her, hvertfall når det blåser(noe som er sånn ca hele tiden).
Er også mange som tror at siden jeg er norsk og vi har snø hele tiden er jeg skikkelig god til å kaste snøballer, men er ingen som vil være med på snøballkrig... Jeg må nok få meg noen yngre venner på skolen i friminuttene!
Josè fra Equador har jo bare sett snø i fjellene før, aldri rørt den! Det må være en rar opplevelse.

Ellers;
I dag fikk jeg snakket med engelsklæreren min slik at jeg får ta engelsk på et lettere nivå enn 'higher', så er ikke så bekymret for den eksamenen lengre.

Har det egentlig veldig bra for tiden, er litt tungt noen ganger, men skal ikke mye til før det blir bedre igjen. Gleder meg fortsatt veldig til jul, men bekymringene har kommet om jeg egentlig får noen julegaver. Er jo snart 18(som er grensa i familien?) pluss at jeg sitter i et annet land. Mens Bettina som er 15 får sikkert haugevis.. Sjalu? jaaaa... Men jeg blir glad for julekort! Og også en liten sjokolade(stratos, Smash og melesjokolade er favorittene).

Fikk snakket med Marte, Are og Trym i går, og det er så utrolig morsomt å bli kjent igjen av Trym selv om jeg nesten aldri ser han! Fikk leket "Borte, TITTIT" med han og vinket masse.
Jeg er ikke helt sikker på om han kjenner meg igjen da, eller om det bare er veldig morsomt å le og vinke til det rare ansiktet på dataen?
Men hvertfall er det morsomt! Som jeg sa til Marte "lurer på om han får sjokk når han plutselig ser meg som et levende vesen??". Men jeg gleder meg skikkelig til å se alle igjen!

Til slutt skal jeg vise dere hvor flink søster jeg har!!
Er Marte som har laget skjørtet, vottene OG lua jeg har på meg på bildene! Har fått masse skryt for både lua, vottene og skjørtet!! Takk, Marte!

Ønsker alle en god desember!
Send meg gjerne en oppdatering på livene deres :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Tuva,ei lita helsing frå Jølster. Det var artig å sjå bilda dine frå Edinburgh Castle, vi var der for mange år sidan. Elles alt som vanleg her. Ha det fint!
Klem frå tante Laila

Tuva S sa...

Hei, tante Laila! Så koselig!
Åja, stilig! slottet har sikkert ikke forandret seg?
Flott! Takk skal du ha.
Kos :)

Anonym sa...

Hei.
Kan du sende meg adr på sms?
Du må gjøre det fort, hvis du vil ha noe før jul...
God helg videre.
Stor klem.

Anonym sa...

Lille store kusine mener jeg..
Stor klem fra Hilde

Tuva S sa...

Hei!
sendte adressa mi, håper jeg har rett nummer :)
Stor klem