En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

fredag 17. oktober 2008

Feriee

Endelig er det min tur til å ha en ukes(og en dag) ferie! Det skal bli veldig godt.
Har ikke skjedd så mye denne uka, bortsett fra i dag.
I dag er det 'citizenship day' OG vi hadde uniformfri dag! Men vi måtte ha på noe rosa og betale 2 pund som gikk til forskning på kreft (det var årsaken til rosa også). Var veldig rart å se alle i normale klær!! Og da jeg skulle gå til engelsk måtte jeg sjekke timeplanen min, siden jeg kunne ikke kjenne igjen folkene i rommet,haha!
I matten så vi på et program som skulle lære oss litt om penger i livet og sånt.. Gjorde egentlig ingenting. I engelsken fikk vi tilbake den prøven vi hadde på onsdag(skrive en tekst om Othello), jeg fikk 9 av 25 marks.. Ganske dårlig, men fikk faktisk det samme som andre SKOTSKE personer i klassen min. Og han som fikk best hadde 15 av 25, så det var ikke veldig høye resultat i klassen.
I fysikken kjørte vi småe biler ned en rampe med egg oppi. Var omgjort å ikke ødelegge eggene, så vi pakket de inn og tok på de bilbelte(gummistrikk). Tegnet på eggene gjorde vi og. Hadde en på gruppa vi som var helt vill!! Han prøvde å ødelegge alt med vilje og skviset flere egg i hånda si, jeg ble nesten litt redd... På slutten av timen skulle vi sjekke reaksjonsevnen vår, det var på datan og vi måtte trykke når en sau prøvde å stikk av, deretter skulle vi prøve mens vi skrev melding osv. Alt hadde med bilsikkerhet å gjøre, siden det var en medborgerdag.
Jeg måtte også gå litt tidligere fra fysikken siden jeg hadde sagt ja til å hjelpe til med en quiz alle på skolen skulle ha på slutten av dagen. Jeg var 'løper' mens han jeg var med var 'retteren', altså måtte jeg gå inn i to klasser å hente svarenen deres fire ganger. Det var veldig gøy!
Så dagen har vært veldig avslappende.

For ferien har jeg litt forksjellige planer, skal blant annet til Glasgow igjen! Gleder meg.

Håper dere alle har det bra!

1 kommentar:

Veronika Haaland sa...

hei Tuva:)
Takk for at du liker bloggen min! har tatt en titt på din også! :) og den er bra!
ser ut som du koser deg masse!
Takk for tipset, men noen dager er hun skikkelig hyggelig og andre dager er det bare et rent møkk!! aarh! hvor er vertssøstera di fra?
klem veronika