En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 21. september 2008

Helg

Fortsatt helg, fortsatt lørdag.
Jeg satt inne halve lørdagen og trudde jeg skulle på kino, helt til jeg fant ut at Agnes skrev "da tar vi kino på kino dagen", ikke "da tar vi kino på dagen" som jeg trodde. Min tabbe.
Jeg bestemte meg da for å høre om jeg kunne komme over til ei venninne. Det kunne jeg og det var veldig koselig! Hele familien hennes var veldig artig.
Da jeg kom hjem laget jeg meg mat og så på TV.
Marbeth og Bettina gikk å la seg mens jeg fortsatte og se på TV. Etter en stund kom Bettina ned og spurte om jeg ikke kunne slå ned lyden litt. Jeg hadde faktisk på lavere lyd enn vi pleier! Høres kanskje pirkete ut nå, men det er vanskelig å forklare hvordan ting er.. Tror hun lever litt i sin egen verden. For eksempel når hun er på do om natta(jeg hører henne bare om kveldene da) så regner man jo med at hun kanskje lister seg ned? Men nei da! Hun går tyngere enn vanlig! Tror det er fordi hun er så sur siden hun må opp hele tiden.. Så jeg ble nesten sur når hun gadd å stå opp og gå ned til meg for å spørre om jeg kunne slå ned lyden litt..

Jeg sa ikke "ha det" til Bettina før jeg dro i dag heller. Det ligger i programmet for at jeg skal bli litt friere og at hun skal slutte å invitere seg selv til alt. Jeg følte meg litt slem, men fikk full støtte fra Martbeth og David.

I dag var jeg egentlig invitert til et 'party' som organisasjonen som Tone og de er medlem i arrangerte. Og jeg hadde tenkt å gå, men Marbeth hadde snakket med Fiona(områderepresentanten min) og hun hadde sagt at de ikke ville jeg skulle gå, på grunn av at det var en annen organisasjon osv.
Det fikk meg til å tenke litt på STS! Da Fiona var her for å snakke med oss skulle hun egentlig ta oss med på hvert vårt rom så vi kunne snakke privat, men det gjorde hun ikke. Hun sa også at hun skulle ringe oss etter en uke for å høre at alt enda var bra, men det gjorde hun ikke.
Etter alt som skjedde i helga snakket også Marbeth med henne og hun var bekymret for meg og hadde sagt til Marbeth at hun skulle ringe i slutten av uka(Marbeth fortalte meg alt dette), men jeg har ikke hørt fra henne..!

Og også, hvorfor har ingen fortalt meg hvor herlig det er å være eldst??
Man får høre sååå mye mer enn de yngre! Og man blir behandlet helt annerledes. Jeg nyter det å være eldst for første gang!

God natt :)

8 kommentarer:

heidi sa...

jeg er og har alltid vært eldst, får alltid vite alt først nesten. noen ganger er det ikke sååå kult, men litt digg er det da ;D

Anonym sa...

det beste er å være i midten! ;)ellers kan jeg trøste deg med at min helg har vært rimelig rolig den og, har deleksamen til uka...

Marte sa...

Vel, er ikke helt sikker på at det gjelder i vår familie at den eldste får høre alt... Men ikke så verst likevel ;-)
Jeg har vært i den heldige situasjonen at jeg har vært hjemme alene med Trym i helga. Ganske slitsomt, men koselig også.
God natt, kjære lillesøster

Tuva S sa...

Kanskje d e litt avhengig av alderen på resten av søskenan? Æ nyt hvertfall d å vær eldst her!
Men har jo aldri prøvd å vær i midten da.. hehe

Oj, lykke t, Runar!

D som må vær litt kult me å vær eldst i en familie e jo at du har lov t å herje litt me andre?
Hørtes koselig og slitsomt ut ja. Glede mæ t å se dokk alle igjen!!
God natt!

Vilde sa...

Duu! sjekk mailen din. Du må ring mæ imorgen istedet :D ring ring ring... klokka kvart på 4 din tid. mandag.!

Marte sa...

Som eldst tenker jeg kanskje ikke over det heller da, om det skulle være noe bare jeg fikk vite. Kan være noe med aldersforskjellen også. Det vises mer når det er to år i aldersforskjell enn med mange flere år ;-). Alle plasseringer i en søskenflokk har noe bra, og noe kjipt i seg..
Det høres ut som den områdekontakten har for mye å gjøre :-( Synes du det er ille, eller er det bare at hun skulle gjort det?

Lykke til, Runar!

Anonym sa...

tuuuuuuva sjekk mailen din

Tuva S sa...

æ har sjekka mailen min, og æ har prøvd å ring masse, vilde :(

Ja,sant d. Tror alderen har litt å si.
æ syns itj d e ille, siden æ har d jo bra, men d e litt dårlig av organisasjonen liksom.. at hu itj huske å ta en fem minutter lang samtale en gang. ka om æ ikke har hatt d bra..