En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 24. september 2008

Fridag

I dag er det streik igjen og min rektor har bestemt at elevene ikke kan være på skolen når vi ikke har vaktmestre og kantinefolk! Herlig!

Bebo er engelske Facebook. Det er egentlig det samme. Men jeg har fått laget meg Bebo nå da, og det er jeg glad for. Får snakket enda mer med folk!
Blant annet så var det en gutt som snakket til meg, som hadde sett meg. For da vi var ute for å spise middag fordi hun jenta skulle på universitetet var det noen gutter der som de kjente som de snakket med. Og han kjente meg tydeligvis igjen og snakket til meg.
Så i dag hadde jeg egentlig ingen planer, bortsett fra å ENDELIG få snakket med Vilde, men jeg snakket med han og vi skal dra til byen sammen. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, men det blir sikkert gøy.
Jeg fryktet en kjedelig dag hjemme i huset så blir godt å komme seg litt ut.

Bettina har det ikke så bra for tiden heller. David har snakket med henne igjen, og jeg vet ikke om hun tok det så bra. På Facebook bak navnet sitt har hun 'is having a hard time...', og hun gråter hele tiden nå.
David føler seg fryktelig skyldig for det og har ikke fått sovet i natt, selv om Marbeth prøver å si at han ikke sa noe galt! Men greia er jo at dette påvirker oss alle. David får ikke sove og blir trøtt og gretten, Marbeth blir trist fordi David er så trist og sliten, og jeg har ei vertssøster som gråter hele tiden og vertsforeldre som er slitne, samtidig som jeg prøver å ha et perfekt år..
Altså, jeg vil jo gjerne hjelpe til! Men hva kan jeg gjøre? Alt er i hennes hodet og jeg mener ingen kan gjøre noe mer. Hun må bare innse at det er ikke et så stort problem som hun skal ha det til..
Marbeth bruker også masse av pengene sine til å kjøpe masse mat og snacks til henne som hun kan spise, men det er noe galt med alt.
Jeg skulle gjerne likt å visst mer om det å ha gluten. Er alt dette vanlig? Kan de ikke spise alt, så lenge det er uten gluten? Er de med glutenallergi vant til å skrike og være lei seg i en halvtime om de har spist litt for sent? Vet ikke om noen som leser dette vet noe mer om det?
Hadde hvertfall vær godt å skjønt litt mer. Noe kan jo være lett for meg å si, jeg har jo egentlig ikke peiling.

Men ha en fin dag! :)

3 kommentarer:

Marte sa...

Jeg kan prøve å forklare mer litt senere. Ikke gluten som gjør at hun reagerer på å ikke spise, men kan være problem med å regulere blodsukkeret uten mat. Må springe til bussen...

Anonym sa...

Oi,oi,oi. Tuva skal på date:D
prøv å ikke tenk så mye på det. Bare ta deg tid til å snakke med Bettina som normaltog kanskje prøv å fortelle hennes sitvasjonen som det er, så kanskje hun vil forstå: )

kos deg tuva. klem mona<3

Tuva S sa...

Nei, æ vet hu blir i sånn "mørk dal" på grunn av blodsukkeret. Men æ har jo lavt blodsukker nånn gang æ å, alle har jo d, men æ har aldri sett d så dramatisk før! Og hu ska itj vær 'vant' t å ha d, som hu e. Hu må jo nesten bare spis når hu må. Kanskje e hu for ung og uvitende t å vær her..

Neeei, d e itj nå daate :( haha :p
jaa, hu vet jo koss ting e. David har jo snakka me hu om d, men hu starte å skrik hver gang, så han sir han aldri ska ta d opp me hu igjen..
Takk :D