En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 17. september 2008

Basketball

I dag fra fire til fem var min første basketballtrening! Det var veldig koselig. Jeg har jo egentlig aldri spilt basketball før, bortsett fra i gymmen, men jeg føler det gikk bra. Folk var veldig hyggelige hvertfall. Fra halv 8 til halv 9 var jeg tilbake i hallen for å spille! Hun jeg var i byen med på lørdag spurte om jeg ville komme. Hennes far og noen venner og litt fler spiller der hver uke. Fik snakket med enda flere, og også flere fra skolen min. Jeg er såå glad for at jeg startet på basketball her! Håper virkelig alt vil bli bedre. Var godt å fra sprunget litt og.
Jeg har funnet ut at basketball egentlig er ganske likt håndball, bortsett fra at du ikke kan røre noen. Så noen ganger måtte jeg virkelig konsentrere for å ikke ta armene mine rundt noen og bryte de ned i bakken..
Jeg sluttet forresten også dansinga i dag.

Eget rom er herlig! Føler det er mye bedre. Bettina skjønte ikke helt det med å banke på i starten, men hun har lært det nå.
Marbeth sa også at jeg skulle gå ut med Tiki alene når jeg kom hjem fra skolen, slik at hun kunne gå senere, fordi hun må lære seg å bli mer selvstendig. Jeg prøver også å tenke på det at vi ikke er venner, men "søstre". Det hjelper!
I dag foreslo hun at neste uke kunne jo kanskje hun og komme på basketballen! Det vil jeg virkelig ikke, for det er så godt å ha noe å gå til for seg selv! Så jeg snakket med Marbeth, og hun sa at hvis jeg ikke ville så skulle jeg bare gå uten å si noe. Hun trenger jo ikke å vite hvor jeg skal eller er. Dessuten så er det ikke treningskamp på onsdag i neste uke, det er tirsdag.
Marbeth er veldig forståelsesfull med alt, så jeg skal bare snakke med henne når det kommer opp noe nå, istedenfor å la det balle på seg inni meg!

Har troa på at alt vil bli bedre.
Tusen takk for alle tips og kommentarer!
God natt:)

Ingen kommentarer: