En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 18. august 2008

Skolen

I dag våknet jeg med gedigen hodepine.. Satte meg ned i stua med Marbeth og så på tv, spiste frokostblanding til frokost og slappet av. Plutselig ringte telefonen og vi hadde avtale med skolen om en time! Jeg ordnet meg og vi kjørte bortover(det tar lenger tid å kjøre enn å gå), men siden vi ikke visste hvor lang tid det tok måtte kanskje Marbeth kjøre direkte til flyplassen for å hente Bettina.
Vi gikk inn på skolen og måtte signere i ei bok og få Visitorslapper til å klistre på oss.
Så kom ei dame å hentet oss. Vi gikk inn til kontoret hennes og hun spurte meg hvilke fag jeg ville ta osv. Jeg endte opp med å ta Engelsk, matte, fysikk og et religionfag hvor de diskuterer etikk osv. som abort for eksempel.
Men jeg må nesten snakke med rådgiveren på Byåsen for å høre om jeg kan fortsette med disse fagene i tredje klasse hjemme i Norge.
Men samtidig fikk jeg kjøpt slipset mitt!Slik ser slipset ut. Den blåe stripen viser hvilket hus jeg er i, siden skolen her er delt opp i fire hus, akkurat som i Harry Potter. Mitt hus heter Melville.

Nå er Marbeth ute for å hente Bettina. Det kan bli spennende når hun kommer! Etter det skulle hun lage middag, Spaghetti Bolognese, også skal vi dra inn til Edinburgh.

Ellers har jeg det fortsatt veldig bra her! Er godt å tenke på at jeg fortsatt har fri mens dere i Norge har startet på skolen. Jeg vet ikke om jeg har skrevet det før, men kan skrive det igjen; egentlig skal jeg starte på skolen på onsdag, men siden rengjøringspersonalet, vaktmesterene og kantinedamene streiker onsdag starter vi ikke før torsdag!

Jeg blir forresten veldig glad for en liten mail om f.eks. skolestart! hinthint
Så skal jeg prøve å få skrevet mer etter hvert som det skjer noe.

3 kommentarer:

Are sa...

Virker som du har det topp der borte Tuva.

Skal bli morsomt å se bilde av deg i fult skoleantrekk, for det kommer du vel til å få..

Anonym sa...

Oi, bare 3 daga igjen te skolen starte^^ Så kult at dokker har slips, vi MÅ få se bilde av skoleuniformen :) <3 kos dæ videre

Tuva S sa...

Ja, skal handle uniform i morgen tror jeg! Skal legge ut et bilde til dere :)