En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 18. august 2008

Dag 1

Nå skal jeg egentlig legge meg, er stuptrøtt, men må nesten fortelle mer om dagen i dag!
Etter å ha sett mer på TV kom Marbeth hjem og laget middag til meg og henne. Der var frityrstekt kylling, most potet, mais og tomat! Var faktisk ganske godt, og jeg spiste opp alt, i motsetning til henne..
Etter det gikk vi oss en tur i området her, det var da jeg merket en melding på mobilen min fra et veldig rart nummer! Det viste seg å være Lindsay, ei som bor i rekka her og som kommer til å gå på samme trinn som meg. Hun lurte på om jeg ville møte henne og bli kjent, og det takket jeg jo ja til! Så jeg og Marbeth gikk vår tur og så skolen, postkontoret pluss stedet hun jobber og
senere møtte jeg Lindsay og hun viste meg Bonnyrigg med alle minibankene der, i tilfelle jeg får problemer på kortet. Ellers bare gikk vi rundt og rundt. Jeg aner ikke hvor vi gikk, men vi snakket masse! Og turen varte litt over en time. Så kan vel skryte på meg å ha fått en liten venn allerede på dag 1, takket være Inger Karoline(forrige jenta som bodde her). Hun blir vel den jeg kommer til å gå til skolen sammen med.
Nå i kveld har jeg snakket en del med Marbeth, som fortsatt er veldig hyggelig! Også fikk jeg lese papirene om Bettina. Hun liker hesteridning, synge i kor, spille piano, lese og noe mer.
Det jeg så vi hadde til felles var at vi likte å gå på kino beggo to.
Men i morgen skal Marbeth hente henne, og hun vil være her ca klokka fire.
Nå skal jeg hoppe i senga, selv om jeg enda ikke har klart å bestemt meg for overkøya eller underkøya, og sove leeeeeenge!
God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Betryggende å høre at du har komme til velordna forhold, blitt godt mottatt og allerede har fått en venninne i nabolaget. Tror nok du har vært litt heldig så langt...Håper du fortsetter å skrive om dine opplevelser. Det skal fryktelig mye til før det blir kjedleig for oss...
Pappa

Tuva S sa...

Ja, jeg føler meg veldig heldig!
Jeg har også følelsen av å ha vært her i en uke allerede, selv om jeg kom i går.