En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 17. august 2008

Framme!!

Jeg forlot bursdagen til Onkel i går litt over 2300 etter å ha sagt ha det til alle sammen. Det var tungt.
Bilturen gikk bra og vi kom til Gardermoen akkurat 0430. Mamma, pappa og Runar ble med inn og vi fant den grå steinen som var møtepunktet. Der så jeg ei jente til med rød t-skjorte og gul ryggsekk og hun skulle også til Edinburgh! Altså var vi to som reiste sammen hele veien.
Jeg hadde en koffert som veide 26,8 kilo, altså nesten 7 kilo overvekt, men betalte bare for 5 kilo over, altså 500 kr.. Jeg var egentlig glad da når bankkortet mitt ikke virket der og pappa måtte betale!
Turen gikk veldig bra! Jeg var så spent og klarte ikke å tenke på annet enn når jeg skulle møte vertsfamilien.
Da vi landet i Edinburgh sto det et hav av folk og ventet på folk fra flyet. Noen tok tak i Ingrid, som jeg reiste med, og spurte om hun var Ingrid, altså hadde hun møtt sin vertsfamilie. Jeg ble stående å se litt på de helt til en dame kom til meg å sa "Tuva". Det var Marbeth! Liten, liten dame med rødt/brunt fint hår. Hun ga meg en stor klem og pekte på David i bakgrunnen som kom å tok kofferten min.
I parkeringshuset holdte David i meg for å beskytte meg mot bilene, helt til vi kom fram til bilen, den var stilig!! Han sa folk der kjørte uten å tenke, og han så vel at jeg var litt vimsete..
Vi kjørte hjemover mens han pekte og forklarte, og jeg nikket og så "okey" når jeg tenkte det passet inn..
Da vi kom hjem fikk jeg hilse på hunden, som er stooor! Ikke i høyden, men i bredden. Ikke at han er overvektig, han er bare gedigen. David har sagt det flere ganger at det er han som betyr noe i huset.
Jeg har fått mye info om huset og pakket ut tingene mine. Og så har David hatt "gutte/sexpraten" og han har holdt en lang tale om hvordan jeg skal oppføre meg og hva som skjer osv.
Ellers sitter David foran TVen og ser fotball, og drikker masse øl. Jeg er sikker på at flaska på bordet er en litersflaske.
Men han er veldig hyggelig, og hjelper meg med alt! Han sier hele tiden jeg skal føle meg som hjemme og ta meg ting som jeg vil. Marbeth er også veldig hyggelig, selv om jeg ikke har fått snakket så veldig mye med henne enda i og med at hun måtte på jobb en tur. Men snart kommer hun hjem og skal lage middag til oss to.
Skolen min ser jeg fra kjøkkenvinduet!
Dusjen her slåes av og på med en knapp..
Jeg tror det står bokser med duft i rundt i huset, for plutselig lukter det skikkelig manneparfyme, så jeg lurer på om den spruter ut noe hvert tiende minutt..
Og forresten! Da jeg kom laget Marbeth en sandwich til meg! To skiver loff med smør, skinke og ost inni! Det var faktisk veldig godt!
Men nå har jeg ikke mer å fortelle uten at det blir fryktelig kjedelig å lese.
Kommer vel mer senere!

9 kommentarer:

Anonym sa...

æ glede mæ t å hør masse spennende !
bra at turen gikk fint, rart å tenk på at du ikke e her..
<3dæ

Anonym sa...

Åå, det høres ut som du har det bra Tuva!:D Bra turen gikk bra og!
meeeen, ka sa david i gutte/sexpraten? xD haha!

Dahlski sa...

vimsy xD

Anonym sa...

Godt å hør du kom vel fram Tuva! Så artig du skriv, vente spent på neste kapittel:)

Anonym sa...

Flott at du er vel framme og godt mottatt. Her i huset er det noko vesentleg som manglar, nemleg gar før vi Tuva..Det vil nok gå maaannnge dagar før vi er vant til dette.. men viktigst av alt er at du har det fint. Hei så lenge..

Anonym sa...

Gutte/sexprat faktisk._. Holdt det ikke å ro det unna med at du hadde type? Eller var det mer av typen: Ikke ha sex herblablablablabla:P?

Uansett så er det fint å se at du har ankommet trygt også får du ha lykke til der borte over vannpytten

Tuva S sa...

Han ville ikke at jeg skulle ta med gutter inn i huset, og at jeg skulle involvere meg i gutter. Det ble bare rot, siden jeg skulle dra snart igjen osv. Så jeg skulle være obs på guttene.

Takk Runar! :D

Tar nok lang tid før jeg venner meg til dette og pappa, er rart å tenke på at jeg ikke ser dere på leeenge..

Han visste vel ikke da at jeg hadde type hjemme :p

Anonym sa...

Hei! Håper du har det bra i Skottland! Det har i alle fall jeg:D

Tuva S sa...

Hei! Jeg har det bra :D
Bra du og har det! Tror vi kommer til å møtes om et par uker via STS! :P