En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

tirsdag 26. august 2008

Free periods

Skolen her er litt annerledes enn hjemme, blant annet så har vi disse fritimene! Da kan du egentlig gjøre hva du vil. I dag valgte jeg å gå hjem. Var å spurte fysikk læreren min om noe jeg hadde glemt, så har tenkt å spise nå for så å gjøre fysikk. Det er vel det timene egentlig skal bruks til; gjøre lekser.
Men jeg ville bruke anledningen til å ønske Vilde, min gode venn som er i USA nå(!!) og som jeg endelig fikk snakket med i går, lykke til på skolen i dag! Hun skal ha sin første skoledag snart. Klokken er vel bare kvart på sju om morgenen til deg nå, mens jeg har allerede hatt halve min skoledag. Lykke til, Vilde!! Kommer til å gå bra!

Jeg føler jeg trives veldig godt på skolen! Har en hel jentegjeng som hjelper meg i timene og mellom timene med alt mulig jeg måtte trenge hjelp til. Jeg føler også det er et veldig godt miljø på skolen så jeg skjønner ikke noe annet enn at jeg kan få et toppers år!
Men nå må jeg nesten tilbake til lunjsen og fysikken. Ha en fin dag videre, og takk for at du leser bloggen min. Gir den liksom litt mening! Og gjerne legg igjen en kommentar og/eller spørsmål!
Jeg kan også nåes på mail; tuva .sa @ online .no !

6 kommentarer:

Marte sa...

Et lite tips: ikke legg ut e-postadressen din som sammenhengende tekst! Legg inn et par mellomrom, det er mange roboter ute på nett som leter etter slike e-postadresser... Da har du innboksen full på null komma niks ;-).

I tillegg ville jeg fortelle at Trym tok sine første skritt i går. En av de første jeg tenkte på var deg ;-). De tre første gikk til Are, og det gikk bra. De tre neste var til meg, og da slo han bakhodet i parketten med et hyl.

Tuva S sa...

Okey, takk for tipset! Har endret det nå.

ååå, dere må filme han en gang han går :D
Så søtt! Han må nok regne med litt fall og smerte nå når han starter å gå.. Men han er da ganske vant til å slå hodet etter som han alltid skulle sette seg opp mens han var under bordet! :P

Marte sa...

Ja, vi skal få til en filmsnutt til deg etterhvert ;-).

Vi var på foreldremøte på barnehagen i går, og det virket kjempebra. Det er åtte unger mellom 7 og 17 mnd, så de er ganske lik i alder. Nesten så jeg gleder meg til mandag.. I alle fall veldig spent. Skal bli litt godt å bare ha en plass å levere gutten, og at han har litt mer struktur på dagen. Har akkurat vært i kontakt med Runar som har han nå, og det gikk veldig fint. Men det er mange å forholde seg til på kort tid...

Tuva S sa...

Takk :D

ja, det hørtes kjempebra ut!! Hørtes kos ut:D
Blir sikkert bra for han det ja. Blir kanskje litt mye fram og tilbake sånn som det er nå.
Gleder meg allerede til å hente han i barnehagen en gang!! Tenk hvor annerledes han er når jeg kommer hjem :(

Fred sa...

Har dere ikke fritimer på skolen din i Norge? o.O
Uansett, virker så gøy å være i Skottland

Tuva S sa...

Nei, vi hadde ikke det.. Bare vanlige pauser.
Ja, er veldig gøy! :D