En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 17. april 2008

Endelig!

Det har vært en liten stund siden sist jeg skreiv. Det er fordi ingenting har skjedd! Vertsmoren min ringte aldri og STS kontoret i Norge kunne ikke fortelle hva som hadde skjedd med papirene... men så plutselig ringte telefonen og stemmen til vertsmoren min kom! Da ble jeg glad. Hun hadde fått papirene mine på mandag og visste like lite som meg om hva som hadde skjedd.. I tillegg hadde hun prøvd å ringe meg i går, men da var vi ute.

Men hvertfall så sa hun at de hadde en norsk elev boende hos seg nå! Og jeg fikk ikke med meg om hu visste hvem jeg var, eller hadde spilt håndball med meg eller mot meg eller noe sånt.. men det var noe rart, hun bodde hvertfall i nærheten av meg! Jeg er nysgjerrig på hvem det er!
Men hun var like gammel som meg, og da sa vertsmora at vi kom til å gå på samme skole med de samme elevene, og at vi kom til å få de samme vennene! Så hun som bodde der hadde allerede begynt å fortelle om meg til vennene sine, og de gledet seg allerede til å få en ny norsk utvekslingsstudent dit!! Perfekt.

Men hun jenta skulle ringe meg i dag da, hvis hun ble ferdig med teksten sin. Og da skulle hun fortelle meg om skolen og vennene og alt! I tillegg hadde hun sagt at i sommer kunne vi møtes og jeg kunne få se bilder av husene og skolen og vennene osv. Også heia vi begge på Rosenborg!

Det var vanskelig å snakke engelsk i telefonen uforberedt, så jeg sa egentlig bare "Hæ!?" og "Oh, that's nice!". Så jeg gleder meg til å få all informasjonen på norsk, istedenfor fra vertsmora. Selv om hun snakket veeeldig sakte til meg, så sliter jeg. Den skotske dialekta er vanskelig, men jeg gleeeeeder meg til å bli bedre i den! Og hun virker fortsatt utrolig snill!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeei :D Det e interessant å les, æ glede mæ te å les bloggen din neste år:D

Vilde sa...

NO :D