En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 27. juni 2009

Aftermath

Da er det ei og ei halv uke siden jeg landet i Norge.
Turen gikk først til Oslo hvor jeg fikk den koselige velkomsten med norske flagg, plakater og familie som jublet! Jeg tror ikke jeg klarte å få fram et ord, det var bare fantastisk!
Senere fikk jeg herlig middag; rømmegrøt, spekkemat, salat etc, pluss kake til dessert.
Selv om jeg var utslitt og nesten litt i sjokk over å være tilbake, så var det en bedre hjemkomst enn jeg noen gang hadde sett for meg!
Også det å våkne til en smilende onkel, norske trær og grovt brød neste dag var bare helt ubeskrivelig.

Fra jeg kom hjem og til nå har jeg bare fartet rundt og møtt igjen venner og familie. Det har vært ei herlig uke med lite søvn og mye latter. Det virker som om jeg aldri dro, alt er så naturlig. Det var ingen store forandringer bortsett fra en ny farge på et hus og en ny butikk, vennene er de samme bare noen har vokst litt, foreldrene mine, huset, gata, byen og alt er det samme, og bortsett fra at jeg må tenke litt ekstra over hvor jeg går når jeg skal et sted så er alt det samme gamle, som om jeg aldri var borte.

Norsken går også bra nå. De første dagene slet jeg. Det virket mer normalt å starte en samtale på engelsk enn på norsk, jeg sa 'thank you' og 'aye'(/yes) og mange av ordene ble en lett blanding av engelsk og norsk.

Det er skikkelig rart å tenke på at jeg nå er i de dagene som jeg har ventet på i et år. Fra vi startet å søke husker jeg vi snakket om de første dagene vi skulle komme hjem, hvor bra de skulle være og om alt vi skulle gjøre. Mine første dager i Norge har gått over alle forventninger!
Jeg savner vennene mine i Skottland og mye ved Skottland, men det er utrolig godt å være hjemme også.

Til slutt vil jeg takke alle som har vært innom bloggen min og lest om meg, alle som har vist at de bryr seg, alle som har støttet meg i tunge tider og vært med meg i gode tider, alle som har sendt meg kort og gaver(selv om ikke alt kom fram); dere har vært en større del av året mitt enn jeg tror dere kan forestille dere!
Tusen takk!

Ingen kommentarer: