En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 21. mai 2009

Litt større oppdatering

Vil bare starte med å beklage norsken min. Ser den ikke kommer like lett som før lengere, så beklager småe skrifeleifer.

Siden 17.mai det ikke skjedd kjempe mye. Jeg har øvd til matte og vært med Agnes, og i går dro jeg jo på skolen igjen. Men det har vært koselige dager!Jeg og Agnes dro på kino og så Engler og Demoner, filmen etter boka av Dan Brown.
Jeg har lest boka og syntes filmen var utrolig bra! Det jeg husker bra boka passet veldig godt med det i filmen, jeg følte nesten jeg hadde sett filmen før. Den var veldig lang, men det meret jeg ikke i det hele tatt. Det skjedde noe hele tiden, så den vil jeg og anbefale dere å se, hvertfall om dere har lest boka.
I dag hadde jeg min matteeksamen! Jeg syntes den var greit enkel, bortsett fra noen helt forferdelige vanskelige oppgaver. Men jeg følte at jeg dummet meg helt ut på de ganske lette, så sitter ikke igjen med en veldig god følelse.. Jeg tror jeg skal bestå, men ikke med noe A eller god B.
Resultatene mine får jeg ikke før i august, så det er liksom ikke så mye mer å tenke på!

I går så jeg også eksamenspapirer fra Norge og den matten jeg skal fortsette med neste år.
Det var kjempe rart! Jeg kjente ikke igjen gange-tegnet engang! Så neste år tror jeg blir kjempe, kjempe hardt. Jeg har mye å ta igjen og masse som skal læres på ti måneder, igjen.

Nå nærmer det seg også hjemreise. Onsdag var det nøyaktig fire uker til jeg setter meg på flyet!
Det er skummelt, som jeg har sagt før; hvordan sier man ha det til et år? Til de jeg aldri kommer til å se igjen? Til de som kommer til å bo veldig langt unna meg framover? Og hvordan skal jeg si ha det til Agnes, som ikke kommer til å bo en halvtime unna meg lengre?!
Jeg gleder meg absolutt ikke til det!
Men så gleder jeg meg igjen kjempe masse til å komme hjem! Så jeg får håpe det går litt opp i hop.
Jeg bladde litt tilbake i bloggen og for nøyaktig et år og to dager siden skreiv jeg dette:

Og som vanlig går alt opp og ned. En dag gleder jeg meg, neste øyeblikk får jeg lyst til å avbryte ALT og bare bli i Norge. Men alltid når jeg snakker med Vilde gleder jeg meg faktisk! Det er godt å ha ei venninne som også skal ut, det blir mye lettere å snakke om ting og tang med henne da. Vi har kommet fram til at uansett hvordan det blir, så blir det lærerrikt!

Det meste kan vel snues om til nå, det er mye av de samme følelsene!

4 kommentarer:

Vilde sa...

Heia tuva:D
kult å ha eksamen ferdig da! åja æ trur vi begge har litt å ta igjen neste år :) men herre, æ huske når æ lest derre siste der...
det har vært mer enn lærerikt!! :):):)

Dahlski sa...

litt irri på dotten duda :D
no e det matteeksamen her, grue mæ som bare ... ja!

heidi sa...

haha blir rart å komme hjem til norge å snakke norsk på "fulltid" vil jeg tro?

kings of leon i køben it is liksom ;) (bare synd jeg egentlig ikke har penger til det...)

Tuva S sa...

Vilde: Heia:D
Jaa, glede mæ t æ e ferdig me all. mhm, d har d! Æ e så helt ubeskrivelig sykt gla for at æ dro.

Andreas: Håpe prøven din gikk bra :)

Heidi:
haha ja d blir rart! Åsså å kom t et land kor alle skjønne navne mitt :P
Oh, penga ja, d va d å.. Åsså tror æ at æ jobbe den 7.juli :( Men d hadd vært så utrolig kult å dratt på konserten!