En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 2. april 2009

"The time you enjoy wasting is not wasted time" -Bertrand Russell

I dag har vi hatt to brannøvelser på skolen, men det hadde jo ingenting å si! Jeg mistet en halvtime matte, fikk en pause i finans-praten, pluss at i dag har det vært skikkelig, skikkelig, skikkelig sommervær, så jeg fikk brukt en halvtime av matten og litt av finans-prat tiden på å stå i gresset og sole meg under solen, det gjorde meg absolutt ingenting(jeg må legge til at den første gangen var det en brannøvelse som vi sånn ca visste om og den andre gangen var det elever som også likte solen, altså ingenbrann og ingen skader).

I dag har vi telt dager, jeg har 16, kun 16 dager igjen på Lasswade High School(det er uten mine fire eksamensdager som egentlig ikke er skoledager, men eksamensdager).
Hvor godt høres ikke det ut?? 16 dager igjen med skole? Men det er ikke helt slik. 1. juni er min siste eksamen, og frem til da skal jeg egentlig sitte med nesa gravd langt, langt ned i alle bøker jeg har. Dessuten er det også litt skummelt. Jeg har bare 16 skoledager før jeg er ferdig her, ferdig på Lasswade, som betyr at jeg snart er ferdig med alle mine ti måneder her!
Og hvor skummelt er ikke det da?!
Jeg føler det er i forrige uke at det var jul og jeg var så syk og hadde så vondt at jeg lå i fosterstilling og vår på kanten til å gråte.
Og var det ikke et par uker siden jeg var på bursdag til onkel Arne sammen med halve slekta, da? Er det ikke kun et par uker siden jeg kjørte fra gårdsplassen og så en hel gjeng med mennesker jeg er så glad i, stå å vinke til meg?
Er det ikke et par uker siden jeg sist gikk på norsk jord?
Nei, tiden går alt for fort!(har jeg blitt gammel??)

Og jeg vet jeg har sagt ca dette i mine tre siste innlegg, men det har kommet litt brått på for meg! Og jeg vet jeg også har sagt dette i mine tre siste innlegg; jeg skal nyte mine siste dager her! Og selv om jeg gjentar meg selv(tegn på å bli gammel?) så skal jeg faktisk gjøre det, jeg føler allerede at jeg gjør det! Jeg tar en ekstra titt på husene når jeg sitter på bussen, jeg smiler litt ekstra til den vakre himmelen når jeg går ute, jeg ser litt ekstra nøye på de ødelagte skoleveggene, jeg studerer menneskene rundt meg litt ekstra og jeg tar meg alltid et ekstra dypt pust, kun for å kjenne på lufta og all 'feelingsen'.

I morgen er det fredag, siste skole dag før en to ukers påskeferie(jeg har aldri klaget på feriene i det skotske skolesystemet!), og det skal bli godt! Jeg gleder meg noe veldig til å kunne slappe av og virkelig bare nyte dag inn og dag ut, uten å slippe å begrave kroppen i hvit skjorte, slips og svarte klær(uansett vær) og møte opp til registrering. Denne ferien skal virkelig bli verdsatt!
Og så bare for og ikke gjøre dere så misunnelige: det er eksamenstid og det er meningen at vi skal jobbe gjennom ferien, og jeg har ting jeg må gjøre når det gjelder øving, så litt skole blir det på meg. De har til og med satt opp klasser i ferien, slik at jeg kan f.eks. gå den 14. og 15. april å ha fysikk i ferien min, yeey.

Forresten så hadde vi jo nettopp første april(vi har det her og), det første jeg fikk høre av kompisene var at Sverige hadde bomba hele Norge(!), hvordan de skulle ha klart det uten å røre seg selv vet ikke jeg.
Men jeg fikk lurt mamma å pappa med at jeg ble sendt hjem på grunn av rykter her(ja, følte meg litt slem). Og ja, jeg følte meg også slem da pappa ringte og hørtes veldig alvorlig ut "Hva er det som foregår??", men jeg kan innrømme at jeg lo godt.
Gjerne fortell meg om dere ble lurt/lurte andre! Jeg synes det er utrolig morsomt.

Me bloggast.

4 kommentarer:

pappa sa...

Ja, må innrømme at eg ble lurt. Her er meldinga. "Hei! STS ringte nettopp!! De fortalte at de hadde hørt diverse rykter om meg som gjør at jeg ikke får være her lengre. Er ferdig på skolen om to min." På slutten av ein lang og slitsom dag på jobben hadde eg ingen sjanse til å avsløre dette, og det tok mindre enn ett minutt før eg hadde ringt og hadde ei fnisande Tuva på tråden....

Tuva S sa...

Uff, den var sleip av meg.. Det er godt det kun er 1.april en dag i året:)

Malin sa...

Når æ så bilde der savna æ dæ ihvertfall :D Søte solstråla!
Det sitatet va bra, det ska æ husk på :D

Tuva S sa...

aaw :D Æ glede mæ t å kom hjem å flir som derre hver eneste dag!
hehe ja d e d! For d e jo sant å ^^