En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

lørdag 10. januar 2009

Updates

Dette blir et innlegg med oppdateringer fra mine siste dager, altså et innleg med litt av hvert!

Jeg og Agnes var i byen på torsdag. Det ble ikke en helt vanlig bytur. Plutselig hadde vi to gutter som rett og slett fulgte etter oss! Vi sprang inn i en butikk for å slippe unna, men de sto utenfor å ventet. Helt til vi gikk lengre inn, da ga de nok opp. Senere så vi de igjen mens de snakket med noen andre jenter.
Da vi skulle ta bussen hjem kom det to menn som tydelig var påvirket av noe bort til oss, som kun snakket om hvor "beautiful" vi var.
Han ene spurte meg også om jeg ønsket han et godt nytt år, ja sa jo jeg selvfølgelig! "La meg gi deg et nytt års kyss da?", sa han og begynte å lene seg mot meg. Jeg krympet fort ned i jakka mi, og da det ble for nære sprang jeg fort unna! Det var ganske ubehagelig.
Bussen kom endelig og han ene skulle ta samme buss og satt i setet foran oss. På bussen var han ganske morsom(det var ikke han som prøvde å kysse meg) så lenge han holdt seg i sitt eget sete.

Det som også var ganske morsomt som Agnes flirte av var at jeg hadde snakket til henne i andre enden av butikken ved å rope ut det jeg skulle si.
Men det blir sånn når vi snakker norsk her, jeg blir i min egen verden nesten(med Agnes da), for ingen andre skjønner meg likevel. Vi kan snakke om hvem vi vil, hva vi vil, hvor vi vil, så da lever vi jo nærmest i vår egen verden da.

I dag var jeg på Laser-X som er et spill hvor du går rundt i mørket i en labyrint og prøve å treffe de andre spillerne med en laserpistol. Jeg hadde som mål å knuse skottene, men endte med kun å vinne over en av de..

Jeg har lært enda en forskjell på skolen her og i Norge; når du svarer på spørsmål på prøver hjemme så ønsker de å se at du har forstått temaet med å for eksempel skrive masse eksempler, og ikke bare pugge linjene i boka å skrive det. Her er det helt motsatt. Jeg svarte på en oppgave med en del eksempler og fikk tilbake "det er ikke nødvendig med de eksemplene dine". Her ønsker de svar rett fra boka/lærerens munns, ikke noe bevis på at du har forstått det.

Vi har tatt ned all julepynten, så nå ser stua helt naken ut..

Jeg så en komet på onsdag! Helt klart og tydelig. Glemte å ønske meg noe da, siden jeg snakket med mamma, men ønsket meg noe da jeg kom inn.

Vet det var mer jeg skulle skrive, men må legge meg nå. Føler meg virkelig ikke komfortabel når jeg er våken og sitter på daten mens resten av huset sover og vertsmor skal opp 4 i natt/morgen.. Det er noe jeg savner med hjemme! At jeg kunne innvitere venner(og faktisk ha en plass å ha de), bråke som jeg ville og leve som jeg ville.. Skal bli godt å komme hjem også.

Håper alt står bra til!

3 kommentarer:

Marte sa...

Alt bra, men ganske sliten. Trym ligger over i Nyveilia i natt. Blir vel mindre sliten til sommeren, når du skal passe Trym på leiren ;-p.

Klemz

Anonym sa...

Det skal bli godt å få litt liv i huset igjen for oss ensomme gamle, gleder meg jeg også, VELDIG.

Tuva S sa...

Marte:
Huff da.. Hjelp vel å få ei natt alein da. Går d bra me å liggover andre steda allerede?
Uff da aaaaane ikke kor my å glede mæ t å skvis lille gutten :( E nesten redd for at æ kan skad han, hehe! Så passe gjerne litt på han!
Kos

Mamma:
Ja, æ savne dæ si "bråk så my du vil, æ søv bedre når æ høre d e litt liv her". Sånn e d ikke her..