En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 19. januar 2009

tentamen, 25, 27 og 34

Hei!
Rettelse fra forrige innlegg: jeg fikk bare en tekst jeg skulle besvare spørsmål til, og får en gangs skyld var den morsom å lese! Vanligvis får vi bare helt usaklige kjedelige tekster som kun særinteresserte kan finne interesse i.
Jeg føler det gikk bra, men tør ikke å håpe fordi vanligvis når jeg tenker det går bra i engelsken her, så gjør det ikke det. Tror kanskje jeg bomma litt på spørsmålet om diktet og det om Othello, også hadde jeg kanskje litt lite quotes i teksten om Othello...

Jeg så snøen dale når jeg hadde eksamen da! Det var kult. Men da jeg kom ut var det slafs.

I morgen er det mattetentamen, jeg prøvde meg på fjorårets eksamen og jeg klarte ikke hele del 1 en gang. Så er litt nervøs. Er også masse jeg ikke har pugget tidligere som jeg nå må lære meg til å morgen klokken 0850.. For her må vi faktisk vite ting i motsetning til Norge hvor du bare visste rekkefølgen å trykke knappene på kalkulatoren på. Håper jeg får igjen noe for dette når jeg kommer hjem.

Ellers kan jeg dele med dere at jeg i går var halvveis gjennom året her! I går var det 153 dager siden jeg kom og 153 dager til jeg mest sannsynlig kommer hjem igjen. Hjemkomstdatoen er ikke 100 % bestemt, så det er ikke fullt så mye vits i å telle dagene.
Men er ikke det rart å tenke på? Jeg har kommet meg over det som skal være den værste perioden, nemlig første halvår! Så jeg håper bare jeg får 153 fulltoppe dager fremover nå!

Mens jeg er i gang med å telle dager så er det også bare 25 dager igjen til vinterferie!
27 dager til jeg garantert er lykkeligste jenta i Skottland.
Og 34 dager til lille meg er 18 hele år! Tenk på den dere.
Tanken slo meg i dag hvor fort ting går, og jeg har fått litt mildere former for sjokk i dette halvåret når det har begynt å gå opp for meg at lille jeg, som alltid har vært yngst og aldri skulle bli stor, faktisk begynner å bli akkurat det, stor! Snart er jeg ferdig her, da er det et år igjen på videregående, hvis ting går som planglagt, og vips! Så står jeg der og skal møte verden.
Jeg må nok ta dag for dag å vokse litt mer før den tid kommer..

Nå skal jeg hoppe til sengs så jeg er uthvilt til matte i morgen.
Skal sitte fra 08.50 til klokken 12.00, men en pause. Flaks for meg har jeg to fritimer etter det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til Tuva!!

(Og hehe, ja, det er rart å tenke på at du snart blir 18!)

Tuva S sa...

Takk :D
hehe!