En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

onsdag 7. januar 2009

Litt av hvert

I dag er det onsdag, jeg har vært to dager på skolen og lever enda!
Selv om i dag har vært hard. I dag var værre enn i går. Jeg slet med å stå opp, jeg holdt på å sovne i engelsken, fritimene mine ble brukt til å sove en time i senga mi og fortsatt var jeg litt sliten og trøtt!

Som dere kanskje vet er ikke hukommelsen min så bra, så beklager om jeg gjentar meg når jeg forteller om 'Leaving shirt'! Siden jeg går i sisteåret på skolen skal jo alle slutte, så vi fikk tilbud om å kjøpe en slags 'avslutningsgenser' med skolenavnet frampå og 'Leavers 09' på baksiden hvor '09' er laget av alle studentenes navn! Jeg gikk opp og så om mitt navn var der, og det var det! Så jeg måtte jo bare kjøpe den da. Fikk den i dag, og den er egentlig utrolig kul! Blir jo morsom å ha i Norge og. Skulle tatt bilde av den, men siden jeg glemte kameraet mitt hos Ged på nyttårsaften og han er vanskelig å få møtt har jeg ikke noe kamera.. Men skal få ordnet det når jeg får det.

Jeg vet ikke om jeg har skrevet om rettetanger heller. Det er helt utrolig! Hvis dere ikke vet det så er en rettetang noe du får rett hår av! Mange her har et fag som heter morderne studier og de skal til New York i april eller noe, som er et av høydepunktene. Jeg fikk høre av ei venninne at største bekymringene til mange av jentene var at rettetanga deres ville jo ikke virke der siden de har andre stikkontakter! Og dere husker kanskje jeg skrev om Benmore, som var et utendørs aktivitetssenter? Mange av jentene som var med rettet håret sitt hver gang vi var innom rommet vårt! Og jeg kunne helt ærlig ikke så forskjell på håret før og etter.
Og som en topp på det hele, gutter med 4 cm kort hår bruker det også!
Så jeg overdriver vel ikke når jeg sier 90% av studentene her har helt strøkent rett hår.

Nå sitter jeg i senga mi å ser på Golden Balls som faktisk er veldig spennende! Kanskje litt langt å forklare hele, men på slutten må de to som er igjen stjele eller dele pengene de har samlet opp. Tar begge 'stjel' får ingen pengene, tar den ene 'stjel' og den andre 'del' får den som stjeler pengene, tar begge 'del' får de halvparten hver. Og det er helt utrolig hvor mange folk som faktisk "stjeler"! Jeg ville følt meg forferdelig, tror jeg. Hva tror du at du ville gjort? Hvis du har samarbeidet med noen om å samle opp en del penger, også bare tar den andre alt? Jeg tror ikke jeg kunne meldt meg på spillet..
(Nå stjal faktisk han ene 1400 pund, som er 14000 NOK! Det er jo ganske mye.)

2 kommentarer:

heidi sa...

GOLDEN BALLS VAR DET, DET HET JOOO! tæhæ, det så vi alltid på når vi spiste middag da jeg var på språkreise :p igrunn ganske spennende når man forstår reglene, men det to et par dager før jeg skjønte det :p

Tuva S sa...

hehe, æ vet! d e på hver dag her :D
æ har blitt hekta. sitt å flire for mæ sjøl når dæm ska split eller steal! (a)
Så rart at vi har stjelt så my anna fra her, men ikke d i Norge!!
Huff ja, d tok ei laaang tid før æ å forsto d :p