En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

fredag 5. desember 2008

Benmore

I dag går turen til Benmore(http://www.benmorecentre.co.uk/) som er et slags utendørs opplevelsessenter! Har pakket bagen igjen og tror jeg har fått med meg alt! Har hvertfall med meg varme klær.
Snøen har forsvunnet, det snødde ikke masse natt til torsdag og vi fikk ikke fri fra skolen pga snø..
I dag da jeg gikk inn til skolen var vi tilbake til 'skotsk vær', regn og vind.

Fikk tilbake prøven jeg hadde på onsdag i engelsk, som var en NAB som man må bestå for å få ta eksamen, jeg besto ikke. Du trengte 15 av 30 mulige poeng, og jeg fikk 12..
Men det var 'higher' engelsk, jeg har i dag flyttet til 'intermediate 2' som er et nivå enklere.

I dag er det 20 dager til til den 25. som er dagen jeg skal åpne mine julegaver. Jeg gleder meg veldig til jula!!

På tven har de hele tiden kåringer av julesanger osv, og de fleste beste er jo veldig gamle. Videoene til de veldig gamle er også veldig morsomme å se på , min favoritt er Misteltoe & Wine av Cliff Richard som tydelig lever seg inn 120 % i sangen/dansen(litt dårlig kvalitet):

Flirer godt hver gang jeg ser den.

Nå blir det nok ikke flere innlegg før jeg kommer hjem, så jeg ønsker alle en god helg og ha en fortsatt flott desember!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, må innrømme at Cliff Richard var min ungdoms favoritt, han er framleis stilig. For nokre år sidan var vi i London, og oppdaga at han hadde konsert i Royal Albert Hall same kvelden,og tenk der var nokre ledige billettar, og vi hadde ei kjempeoppleving med masse gamle gode melodiar. Måtte berre fortelje det.
Helsing frå tante Laila

Tuva S sa...

Hei tante Laila!
Hehe, så stilig! Dere var heldige da, da.
Jeg liker sangen veldig godt, så kan forstå han var en stor favoritt.
Hils Arne :)

Anonym sa...

hehehe...legend. Her ser vi et perfekt eksempel på hvor vanskelig det er med synkronisering av bilde og lyd! Men morsom:-)
Juleklem fra Tom

Tuva S sa...

Oj, ja så det var veldig dårlig på bilde og lyd nå!
Er ikke så ekstremt på TV'en.
Jeg er bare så fasinert over dansen hans.
Klem fra Tuva