En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

søndag 26. oktober 2008

Søndag igjen

I dag er det søndag igjen, og ferien nærmer seg slutten...
Har fortsatt fri i morgen da! Men jeg har litt hjemmelekser å gjøre, så blir ikke helt feriefølelse lengre.
Tenkte jeg kunne ta en kort oppsummering på ferieuka mi:

Lørdag var det party til Craig(bildene er stjålet fra en annen en):













































Søndag har jeg allerede skrevet om, det var fjellturen:
Mandag dro jeg over til Agnes i Gilmerton. Vi så film og spiste godteri, det var veldig morsomt! Etter på dro vi inn til byen for å spise middag. Det var veeeldig god mat! Og morsomt igjen, hehe! Men vi begge var ganske så utslitte etter søndagen..

Tirsdag skulle egentlig være en avslapningsdag, men så plutselig skulle vi til slottet, jeg, Agnes, Roberto og José.
Dessverre da vi kom dit var det stengt..Roberto foran Royal Mile.

Onsdag dro vi til Glasgow på shopping!
Det var flere som skulle dit, men de fleste tok bussen mens jeg og Agnes tok toget.
Vi kom fram litt før de og gikk til Primark, som er fast startsted i Glasgow. Etter en stund kom de andre og, og vi skulle prøve å møtes, noe som viste seg å være vanskelig! Jeg og Agnes satt inne i Primark i en time og ventet, og Tone ringte meg for å si at det ikke gikk an å gå under trappa(det var der vi skulle møtes). Ingen skjønte noe, men det var jo litt rart at vi aldri hadde sett noen av de når de var seks stykker.. Så plutselig sa noen at det kanskje var to Primark i Glasgow, og jammen var det det... Så da ga vi egentlig litt opp og gikk å spiste istedenfor. Dermed hang jeg med Agnes mesteparten av Glasgowturen, noe som var veldig artig!

Agnes: "Her e gata vi ska i!"

Tuva: "Vet du kor vi e på karte da?"

Agnes: "neeh.."
Torsdag slappet jeg av halve dagen, på kvelden dro jeg over til Tone og Lucy fra Danmark og Tyskland. Det kom ei annen jente fra Danmark og, vi spiste middag og så Borat.

Fredag hjalp jeg vertsmor med å vaske huset. Altså gjorde jeg begge husarbeidene vi må gjøre på søndager, støvsuge trappa og vaske badet, på grunn av at Bettinas mor skulle komme, og vertsmor ville ha rent hus hvis hun skulle komme innom her. Senere på kvelden gikk jeg og vertsmor ut for å spise middag, det var veldig koselig! Hun hadde også kjøpt to kaker til hver av oss som vi koste oss med til lunsj og dessert! Var en veldig koselig og avslappende dag.

Lørdag dro jeg på kino med Agnes, vi så Ghost Town, og den var veldig morsom! Dere bør se den.

Så er det søndag igjen. Agnes skulle egentlig komme over, men Bettinas mor kommer visst på besøk så vertsmor sa det passet dårlig..

Fikk også høre masse sladder fra hjem i dag. Har vært fest på sætra i Nåverdalen osv.. Er veldig rart å sitte her mens det skjer ting hjemme med venner osv. Får veldig lyst til å bare springe hjem å være der!!

Ellers er veggene mine på rommet fortsatt ganske tomme.. :( hehe
Håper alt står bra til med deg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg var litt rask på FB, med å etterlyse nyheter på bloggen... Moro at det er så mye sosialt å være med på da. Håper alt blir bedre for Bettina etter mamma har vært på besøk...
Kos deg videre.
Gleder meg til neste info om Tuva`s liv
Klem