En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

torsdag 2. oktober 2008

Litt av hvert

Jeg trodde det var lenge siden sist innlegg, men det viste seg å være tre dager, det var jo ikke så ille..
Har egentlig ikke skjedd noe spesielt, men det skjer jo hele tiden noe smått!
Det meste skjer i helgene her, ukedagene går med til skole, hjemmelekser(selv om jeg har veldig lite!!) og Tiki..
Kan oppsummere litt småting som har skjedd:
  • Basketballen er fortsatt artig! Møter og får snakket med nye folk hele tiden. Hadde forresten mitt første mål da vi spilte for moro skyld som vanlig på tirsdag! Jeg var langt unna kurva da jeg kastet ballen, og scorte!!! Du hørte "aaaaah!!" i hele hallen, haha. Alle var like, om ikke mer, sjokket som meg! Noen klappet og han ene faren tilba meg, du vet når du tar armene dine opp og ned. Vanskelig å forklare, hehe! Men det var veldig gøy!
  • Jeg fikk grønt merke i fysikken!! MED et pluss bak!
  • Jeg har fått satt dato for min første NAB, du må bestå alle NABene for å kunne ta eksamen. Men egentlig har jeg ikke fått satt datoen, for jeg skal kanskje ta den senere i og med at jeg ikke har fått med meg det de gjorde i starten.
  • Jeg har blitt innvitert til et bursdagsparty!
  • Jeg har laget meg bebo(engelsk facebook) og fått 11 venner.
  • Jeg har selvfølgelig blitt hekta på norsk musikk, og lot Caitlin høre på "Alt for norge", hun likte den!
  • Syk har jeg selvfølgelig blitt og, vondt i halsen og var også kvalm i dag. Vertsforeldrene mine har begge hadd spysyken, David i helga, Marbeth i går.
  • Jeg har funnet ut at snø er det herligste jeg vet! Visste ikke at snø var så spesielt, men her får de jo ikke snø. Og det rareste er!! De har en slalombakke, men den er tørr! Altså den er på matter eller gummi eller noe. Og de fleste her har aldri prøvd slalom eller snowboard på snø!!! Jeg har reklamert skikkelig for Norge i det siste.
Og det tror jeg var det.
Jeg har også lest ei bok! Pluss den boka jeg måtte lese i engelsken! Og begge var på engelsk! Er ganske stolt over meg selv der.

Håper alt står bra til hvor enn du nå sitter i verden! Og gjeeeerne legg igjen en kommentar!
Still spørsmål om du vil også. Vet ikke hva du vil jeg skal skrive?
Har forresten et innlegg på lur om forskjellen på skotsk og engelsk, så det kommer.
God natt :)

4 kommentarer:

Are sa...

Trepoenger da gitt. Ikke værst te å vær "nybegynner". Du blir vel toppskårer...
Masse fin litteratur som ikke blir oversatt til norsk, så det at du begynner å lese engelske bøker kan åpne en ny verden. 2/3 av alt jeg leser er engelsk, men så er det ikke så mye sci-fi som blir oversatt til norsk.
Hva står NAB for forresten?

Tuva S sa...

hehe, kanskje d :D
må terpe da, isåfall..
Kanskje d! æ e itj så flink t å les bøker da..
æ vet ikke ka NAB står for faktisk, har aldri tenkt på d!

Anonym sa...

grattis med fysikken, og 3-poengern!
hm, spesielt med den der slalåm-bakken, klarer ikke helt se det for meg.

Tuva S sa...

Takk :D
Jaa, æ prøvd å legg ut nå bilda no. Ska få dratt dit en gang! Men e litt redd da, siden dæm sir d e veldig vanlig å brekk tomlan der :/