En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 15. september 2008

Søndag 14.9.08

Alt har vært litt dramatisk i dag.. I går og egentlig, i dag var fortsettelsen.
Jeg var ok etter i går. Prøvde å leve med det, har funnet ut at jeg er en person som oppfatter ting, har meninger om ting, men som kan ha det inni meg i flere uuker. Det baller på seg innvendig, men jeg kan fortsatt leve med det. Jeg kan klage til andre folk rundt meg, men fortsatt bare leve med det, sakte blir jeg i dårligere humør og annerledes. Var på vei til å bli slik nå og.
I dag ringte jeg mamma og pappa igjen. Skulle "bare høre om de kunne sende meg joggeskoene mine". Det endte i en tre kvarters lang gråtesamtale, igjen! Jeg gikk ned med telefonen og David så at jeg hadde grått. Det er jeg veldig glad for!! Vi satte oss ned og jeg fortalte om igjen akkurat det jeg hadde snakket med mamma og pappa om(Bettina var på Tesco). Vi snakket om alt og det var veldig godt! De har sett at dette kom til å komme. Marbeth sier at hun merket for fire dager siden at humøret mitt sank.
Så løsninga nå er at vi får hvert sitt rom! Om et par dager skal Bettina flytte til naborommet. Det er flere grunner til det, uten at jeg skal ramse opp alle.
Jeg gleder meg hvertfall. Tror det blir godt.

Etter alt dette dro jeg over til Tone og Ingrid, også dro vi videre til to andre jenter fra Sveits og Tyskland og så Bridget Jones dagbok 2 eller noe. Var veldig koselig! Selv om jeg har funnet ut at huset jeg bor i nå er gaanske så lite og fattigslig. Men jeg har det suupert likevel, så skal ikke klage!

I morgen tiidlig drar vi til Glasgow, og jeg gleder meg masse!
God natt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så bra at du får ditt eget rom Tuva! Det kanskje løsne my av problemet... Også må du bare prøv å tenk på dæ sjøl, og sett dæ sjøl litt først:) Fordi det e jo ditt år, å du må ha det kjempeartigt! Å da skjønne æ at det e litt slitsomt å ha bettina rundt hele tida. Men det ordne sæ heeelt sikkert! Det e jo brae og dårlige daga.. Æ hadd nån dårlige daga forrige uke, mens helga her har vært den beste hittil! Så visst du e ned no, så kjem det snart en opp! Og en ting te, ka e retningsnr te skottland? og nr ditt? vil prøv å ring en morgen, kanskje på tirsdag? e du hjem i 3-4 tida?

heidi sa...

så bra dåkker fikk snakka ut om ting ;D det blir helt sikker bedre da :) alt årdne sæ tslutt ^^ æ e også en person som like å held tankan for mæ sjøl og tslutt bare klare æ ikke mer å bryt sammen ;p må nåkk slutt med det altså :)

Tuva S sa...

Heia Vilde! ja, æ glede mæ masse :D i natt blir første natta alein ^^
Får bedre plass t alle nye klærn og (a)
Æ føle mæ allerede my bedre :D
æ sende dæ alt derre på en mail æ ^^ husk å sjekke mailen din da :D

Hei Heidi! Tror æ ska slutt me d æ å, fra no av ska æ si hver ting som plage mæ :p va sååå godt å få d ut :)