En blogg om mitt utvekslingsår i Skottland til alle nysgjerrige.

mandag 20. april 2009

En helg med familie

Nå har jeg så mye å fortelle at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, så derfor starter jeg med å si at denne påskeferien har vært utrolig bra! Jeg har fartet mye fram og tilbake, hatt lite tid til å slappe av og hatt det veldig morsomt, men det er akkurat slik jeg liker det.
Jeg har masse bilder å vise dere, så len deg tilbake og se nedover(blir vel litt lesing og, da..).

Etter at Ola dro på søndag var dagene mine fylt med Agnes, litt skole og skotske venner.
Jeg sov faktisk over til Agnes lørdag til søndag, søndag til mandag og onsdag til torsdag, så jeg har ikke vært veldig mye hjemme.
Onsdag var vi ute til sent og startet igjen neste dag med Domino's pizza til frokost, nam!
Etter hvert måtte jeg begynne å røre på meg fordi Marte, Are og Trym skulle komme å besøke meg.
Etter en stund kom de, og det var på en måte ganske merkelig å se de igjen, det er jo åtte måneder siden sist! Men mest av alt var det herlig.
Fredagen dro vi til Deep Sea World igjen, sist gang hadde jeg jo ikke med meg kameraet, men det hadde jeg nå, så her kommer bilder:
(beklager standaren på mange av de, men det er veldig vanskelig å få til gode bilder gjennom glass..)
Nemo-fiskene



North Queensferry BridgeFlyndre i den undervannstunnelen
Hai! På grunn av glasset ser fiskene mindre ut, så de sa du måtte plusse på en tredjedel ca for å få normal størrelse, og da kan jeg love dere den haien var gigantisk!
Pirajaer
Den steinen fremmerst i bildet er en fisk, en stygg fisk.
Dykkere dykket ned i tunnelen og matet fiskene og hadde et lite show.

En flyndre på glasset igjen.
Gule frosker!

Sjøhest(ja, den ligger sidelangs)
Her er tunnelen. Det svarte gulvet var sånn som gikk rundt, altså kunne du bare stå der å bli fraktet rundt tunnelen. Tunnelen var 112 meter lang tror jeg, og det skulle ta ca 9 og et halvt minutt å gå gjennom hvis du sto på det båndet.
Stor hai igjen.Oransje frosker, de rørte seg ikke i det hele tatt, så de så mer ut som trolldeig-frosker.
Et slags dyr i bakgrunnen der.
Ser du de grønne froskene med svarte flekker?

Fredag fikk de også hilst på vertsfamilien.
Lørdag brukte vi dagen i byen, vi tuslet rundt om kring, handlet litt og så litt.
Alt i alt var det en veldig koselig helg som gikk så altfor fort. Da vi på søndag var på vei til flybussen følte jeg det var ca 10 minutter siden jeg hadde plukket de opp der..
Og stolt tante som jeg er må jeg få skryte litt av mitt søteste tantebarn som klarer å
sjarmere hele Rose Street i senk ved å danse litt.



Trym danser på restaurant.


Klokken var 07.15 ca, og jeg var trøtt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Tuva!<3 virke som du har hatt det veldig fint :D og det e bra ^^,
Trym kjent dæ igjen ja ?

- Silje

Tuva S sa...

Heia <3
japp, har hatt d kjempe bra! :D
Koss har du hatt d?
æ sendt dæ melding her en dag btw, fikk du den?
Ja æ tror han gjor d, gikk hvertfall veldig bra :D

Marte sa...

Virka på mæ som at han kjent dæ igjen ja. Han va itj like reservert som han e t litt ukjente ;-)

Tuva S sa...

Sant, æ fikk ikke nå inntrykk av at æ va ei rar dame han ikke hatt sett før! Å d e jo bra :D